• Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Midland Oils vägassistans och motorskadegaranti

Status
Stängd för vidare inlägg.

MarTom

HBK Medlem
Inlägg
428
Kommun
Ulricehamn
HBK-Nr
475
Medlemskap
2024
Sv: Midland Oils vägassistans och motorskadegaranti

Tack Jonas för ditt klargörande...... Numera är många väldigt snabba med att resa galgen då blodvittring uppstår. När sedan vittringen avtagit är det inte lika intressant att montera ned galgen. Jag känner nu att jag måste sätta punkt då det gäller inlägg i forumet. Det generella debattklimat som råder inom forumet får andra dela på och ta glädje av. Tack för mej!
 
Senast ändrad:
F

F.d. 3088

Guest
Sv: Midland Oils vägassistans och motorskadegaranti

Som sagt var.... Tack Jonas och Roger för debatten. Samtidigt känner jag att nu kommer att sätta punkt en gång för alla när det gäller inlägg i forumet. Det generella debattklimat som råder inom forumet får andra dela på och ta glädje av. Tack för mej !

Hej Tommy

Alla tillför något på forumet debatt har ju alltid olika känsloläge vissa brinner för något, någon trimmar upp stämningen, någon är profs i ämnet mm. mm. Tycker du skall vara med fortsättningsvis oxå ;)

Gurra
 
F

F.d. 29925

Guest
Sv: Midland Oils vägassistans och motorskadegaranti

Enligt mitt förmenande så visar väl strängen egentligen att det inte behövs en "svart lista".

De flesta frågetecken har väl rätats ut i alla fall till den grad att man mumera vet vad man får och under vilka förutsättningar.

Om det hade funnits en svart lista med Midland oil skulle nog både Midland och även deras kunder ha varit förlorare. Nu kunde man reda ut problematiken, eller?
 

Roger67

HBK Medlem
Inlägg
3.829
Kommun
Täby
HBK-Nr
3956
Medlemskap
2024
Sv: Midland Oils vägassistans och motorskadegaranti

Yes,

För min del är otydligheterna runt vad man får av Midland utredda här i tråden. Jag tror och hoppas Midland tar med sig något härifrån när man ser över sitt material men det är ju upp till dem.

Det jag gärna ser också är att klubben uppdaterar informationen om Midland under rabatter och tips och förtydligar vad som verkligen gäller runt assistans, maskinskada och självriskelimineringar mm.
Vi kanske inte kan tvinga Midland att förtydliga men vi kan ju iaf förtydliga för oss medlemmar vad som gäller.
Kan de va nåt?

Det är ju helt klart många som har missupfattat erbjudandet.


Ett tråkigt ämne kanske men jag tror också man skall ta sig en funderare på hur man skall hantera erbjudanden och annat innan de läggs ut under rabatter & tips och om man kanske skall göra någon ”etisk” utvärdering och koll då.
HBK skall ju rimligtvis alltid kunna stå bakom de erbjudanden som ges till medlemmarna.

Vem vill till exempel ha 10% rabatt på en verkstad som upprepade gånger har åkt dit för att ha svart arbetskraft och även finns med på Råd&Röns svarta lista?


Tillägg:
Kände att jag ville förtydliga här att detta absolut inte var menat som kritik till de som gör ett bra jobb och tar fram bra erbjudanden för klubbens medlemmar. Mer kanske som en fundering på hur och om man kan ställa tydligare krav på de man samarbetar med. En förening med 5000 medlemmar och presumtiva kunder har ju ett egenvärde man skall vara rädd om och som givetvis även kan användas för att ställa krav med.
Ärligt talat så har jag inte en susning om hur detta fungerar idag så detta var bara en tanke.
 
Senast ändrad:

svensei

HBK Medlem
Inlägg
291
Kommun
Eskilstuna
HBK-Nr
1179
Medlemskap
2024
Sv: Midland Oils vägassistans och motorskadegaranti

Tack Roger för nedlagt arbete! Som det sagts tidigare så är Midlands erbjudande ingen assistansförsäkring i den mening som vi husbilsåkare vill ha den utformad. För den som använder sig av Midlands oljor utan tanke på deras sk assistansförsäkring är det ju bra att få en extra liter olja vid service, men man måste ha en "riktig" assistansförsäkring hos något annat bolag. Jag kommer för egen del inte att serva hos ett Midland-företag.
 

V-backen

FD HBK Medlem
Inlägg
1.880
Kommun
Stockholm
HBK-Nr
2987
Medlemskap
2021
Sv: Midland Oils vägassistans och motorskadegaranti

Tack Jonas för ditt klargörande...... Numera är många väldigt snabba med att resa galgen då blodvittring uppstår. När sedan vittringen avtagit är det inte lika intressant att montera ned galgen. Jag känner nu att jag måste sätta punkt då det gäller inlägg i forumet. Det generella debattklimat som råder inom forumet får andra dela på och ta glädje av. Tack för mej!

Hej Tommy,
jag delar inte din uppfattning om att det är någon som har försökt pressa fram blodvite eller smutskasta någon i denna tråd. Diskussionen om Midland Oil och de klarlägganden som har kommit fram tillhör de bättre i detta forum. Målet har ju hela tiden varit att på ett välbalanserat och sakligt sätt försöka bringa klarhet i Midlands utfästelser.
Diskussionen visar tydligt att det inte behövs någon svart lista i vårt forum. Det är alltid bättre att inleda en kommunikation med det aktuella företaget för att verkligen försöka reda ut alla oklarheter och få klarhet i alla delar som t.ex. villkor, garantier m.m.
Jag tycker att du ska överväga ditt beslut och fortsätta lämna bidrag till bra, vägledande och utvecklande diskussioner i vårt forum för husbilsturister.
V-backen :wink:
 
F

F.d. 13353

Guest
Sv: Midland Oils vägassistans och motorskadegaranti

Är lite fundersam om varför Midlands oljor plötsligt är kvalitetsoljor? Kvalitet för mej är Elf, Shell, Castrol m.fl. Känns som att Midland är rätt ny. Har f.ö. inte haft problem med oljor, hur vet man vad som är en bra olja?

:confused:

Hej! Jag försöker mig på svar: Midland är ingen plötslig kvalitetsolja - företaget som tillverkar Midland (Oel-Brack i Schwiez) drivs som ett familjeägd företag i 4:e generationen idag och etablerades 1880. Tidigare tillverkade och utvecklade vi Europaformuleringarna för Quaker State som såldes i hela Europa fram till 2003 då Shell köpte varumärket Quaker State. Sedan dess producerar vi Midland som ett oberoende och självständigt märke. Formuleringarna utgick från början från de vi gjorde för Quaker State's Europamarknad och har sedan dess utvecklats med vår produktutveckling. Kanske är det ett svar på vår kvalitetsmässiga historiska bakgrund.
Ett annat svar är att olika oljemärken väljer hur de vill ligga till kvalitetsmässigt - Midlands position och val är att vara först med de senaste normeringarna och att vara ett ledande oljemärke i Europa. Det kan gälla en sådan sak som att säkerställa att vi svarar upp och kan backa upp vär kvalitetsnivå vad gäller exempelvis Fiat och IVECOs krav nya krav på motoroljor för husbilar.

Hoppas mina svar täcker din fråga hyfsat.

MVH/ Jonas Udd, Midland AB
 
F

F.d. 13353

Guest
Sv: Midland Oils vägassistans och motorskadegaranti

Roger, Jonas och alla andra som bidragit till tråden, tack! för ett bra engagemang.

Skulle tro att de flesta frågetecknen är uträtade, kanske inte spikrakt för
egna små tolkningar finns ju alltid, det är väl en del av tjusningen med livet

Jag är bara lite bekymrad att bli återbetalningsskyldig för mitt turbolager
men det får bli mitt problem;)

Hälsningar P-zon

Ps Kanske Jonas känner suget och åker HB i sommar, undrar vilken olja han har i spisen ?

. Du behöver inte vara orolig för att bli återbetalningsskyldig! Skadan är professionellt reglerad enligt de garantivillkor som gällde för din bil och grundligt dokumenterad eftersom du skött dina servicar med Midland olja exemplariskt!
Du kan lugnt köra vidare.

MVH/ Jonas Udd, Midland AB
 
Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen