• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller nu även för kalenderåret 2026.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Micro 12 v

Stellplatz

HBK Medlem
Kommun
Skellefteå
HBK-Nr
6758
Medlemskap
2027
Hej därute

Någon som vet om det finns en Micro (liten) som går på 12 V /24 V och 240 V, tror långtradarna har sådana! ???:cool:

Stellplatz:confused:

Sv: Micro 12 v

I en lastbil kan man ha micro den är då på 24V, Har själv haft dessa i mina scania med sk. köksmodul, men då gick motorn på tomgång eftersom strömförbrukning blir hög. Jag tror inte det finns något vettigt i 12V eftersom det krävs hög effekt.

Bland annat här hittar du en 12 V-ugn som tidigare ingick i Waecos sortiment: Solartechnik und Windenergie preiswert und gut

24 V-versionen ingår fortfarande i Waecos sortiment: WAECO mobile solutions (klicka på Produkter/Lastbil/Det mobila köket).

Observera att strömförbrukningen är 65 A vid 12 V, så det krävs stort batteri och grova kablar.

Lägg också märke till priset: Ca 5 000 kronor för 12 V-versionen och 9 000 för 24 V-versionen

Senast ändrad:

Hej vi har köpt en vanlig micro 230 volt och ett elverk som jag har byggt in under husbilen.:spinny: Fungerar alltid är aldrig utan ström vilket vi ofta blev när vi hade omformaren från 12 till 230 volt

Tillbaka
Toppen