• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Mer undervattensbilder från Gullmarsfjorden

Ludde Kuddsson

HBK Medlem
Inlägg
5.929
Kommun
Kungsbacka
HBK-Nr
1356
Medlemskap
2027
Sv: Mer undervattensbilder från Gullmarsfjorden

Hej Pentti!

Vilka fantastiska bilder!

Jag antar att det du som är fotografen? Jag tog cert när jag var 14, dök med DK Sjökorna i Göteborg i ca 10 år, lade grejerna på hyllan när jag träffade sambon, som inte var intresserad av dykning, vi köpte kajaker istället så vi kunde göra helgaktiviteter tillsammans!
Dock ligger prylarna fortfarande kvar på vinden och samlar damm...
Jag hade en gång en Nikonos IV A, som var min första kamera, hade tyvärr inte råd med blixtaggregat, så det blev inte så bra bilder...
En vän till mig är jätteduktig UV-fotograf, Fredrik Ehrenström/N.
Du kanske känner honom?
Än en gång, tack för dina fina bilder, det är roligt att se vad alla husbilsåkare har för olika intressen! Jag tittar gärna på fler bilder!
MVH Annette
 

Eila & Pentti

HBK Medlem
Inlägg
3.923
Kommun
Tranemo
HBK-Nr
4285
Medlemskap
2024
Sv: Mer undervattensbilder från Gullmarsfjorden

Ja det är mina bilder, kul att få uppskattning, och tackar och bockar.
Visst känner jag Fredrik. Jag är ocså med i DK Sjökorna i Göteborg, liksom han.
Jag måste erkänna att hans alster är nog "snäppet" bättre än mina bilder, men kul är det att hålla på, och dyrt.
Funkar utmärkt med husbil och dykning, och då kommer resten av familjen med också på utfärderna.
Är det inte daggs att damma av utrustningen och se vad som är förändrat där under "uppehållet"?
För tillfället är mitt UV-hus till kameran på reparation hos generalagenten, den fick sig en kallsup i somras, UV-huset alltså. Blixtarna vill inte lösa ut som de skall.
/Pentti

Edit: Får inte länken att fungera till Dykklubbens sida
 
Senast ändrad:
F

F.d. 54010

Guest
Sv: Mer undervattensbilder från Gullmarsfjorden

Hej, riktigt fina bilder. Dyker själv så mycket jag kan. En bra kombination är ju att styra husbilsåkandet till fina dykplatser och där få den härliga dykkicken. Finns det möjligen andra i klubben som har samma dykintresse som jag? och kanske tips på bra ställen runt vår svenska /nordiska kust där man både kan idka bra husbilsliv och få fin dykning. //Fredrik :)
 

Gunnar

HBK Hedersmedlem
Admin medlem
Inlägg
17.589
Kommun
Malmö
HBK-Nr
5
Medlemskap
2040
Sv: Mer undervattensbilder från Gullmarsfjorden

Jag har varit mycket aktiv inom sportdykning från slutet 50-talet till slutet 80-talet. Numera blir det mest fridykning under några veckor i Grekland varje år. Min 70-årsdag firade jag med dykning på Maderia.

Bilder från Grekland finns i mitt fotogalleri.

Några bilder från ett vrak på västkusten finns på sidan: Amasis.
 

PatricS

HBK Medlem
Inlägg
1.296
Kommun
Umeå
HBK-Nr
2899
Medlemskap
2024
Sv: Mer undervattensbilder från Gullmarsfjorden

Amasis.
Ojojoj - gamla minnen kommer upp till ytan igen. :)
Tror det var 1978 som vi - Skövde Dykarklubb hyrde en Ö utanför gamla hamnen i Lysekil - ett hus på ön.
På midsommardagen gjorde vi - och några fler - dyk på Amasis - mycket intressant!
50 cm sikt från ytan ner till ca 10-14 meters djup - sen var det ungefär som "Sesam öppna dig" helklar sikt och fartyget uppenbarade sig nedanför mig - ojojoj!
Var ner på ca 42 m i ca 10-12 minuter och tog för säkerhets skull några etapp på vägen upp.
Mitt bästa dyk någonsin.
Ett nattdyk i Tyskehålan var också mycket intressant!

Flyttade till Norrland och sålde snabbt min Jetsuit mm efter några "misslyckade dyk" på Norrlandskusten.
NOSTALGI - oj va härligt!
 
Senast ändrad:
F

F.d. 29925

Guest
Sv: Mer undervattensbilder från Gullmarsfjorden

Måste ha varit Skeppsholmen.

Har själv tagit mig vatten över huvudet både som amatör och egenföretagare.

Men Penntis bilder är nog bland det bästa i amatörväg jag har sett.
 
Senast redigerad av en moderator:
F

F.d. 54010

Guest
Sv: Mer undervattensbilder från Gullmarsfjorden

Kanske kan man hitta en buddy i klubben som också åker husbil till de bästa dykplatserna? //Fredrik:)
 
Toppen