• Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Mer stuvutrymme under bilen

F

F.d. 8925

Guest
Hej !

Jag har tänkt att få till lite mer styvutrymme i "kjolen" under bilen.
Jag har letat efter färdiga "boxar" med lucka att sätta dit men det ända som jag hittat är luckor att fälla in i väggen.

Boxen går i och för sig att bygga själv rätt enkelt men luckan vet jag inte hur man ska få till snyggt. Själva "kjolen" på bilen är ju gjord i någon tunn plast som inte har någon styrsel för att göra lucka utav.

Är det någon som vet var jag kan hitta färdiga boxar med luckor att sätta under bilen eller något annan lösning lösning för att utnyttja det tomma utrymme som finns innanför "kjolen" på bilen?

/ Tommy L
 
F

F.d. 52920

Guest
Sv: Mer stuvutrymme under bilen

Har låtit en plåtslagare göra en råstfri låda med lock som får plats mellan cykelstället o bilen för fiskespön o tältpinnar.
 

Bilagor

  • IMGP0410.JPG
    IMGP0410.JPG
    1,5 MB · Visningar: 20
F

F.d. 8925

Guest
Sv: Mer stuvutrymme under bilen

Den idén har jag redan utnyttjat till våra solstolar så där är det redan "fullt", men tack för tipset alla idéer tas tacksamt emot.

/ Tommy L
 

bror.axelson

HBK Medlem
Inlägg
4.381
Kommun
Järfälla
HBK-Nr
1072
Medlemskap
2024
Sv: Mer stuvutrymme under bilen

Hej Tommy,
ser att du bor i Vällingby, så mitt tips är att du t:ex tar kontakt med Spångasläpet Brotorpsvägen i Spånga Tel 360013. Där får du säkert hjälp med att både göra en box och lucka enligt dina önskemål.
Spångasläpet gör just ny nya sidodelar/kjolar till min renovering efter givna mallar
Lycka till
Hälsningar Bror
 
Senast ändrad:
F

F.d. 8925

Guest
Sv: Mer stuvutrymme under bilen

Tackar, det ska jag göra. Har inte tänkt i dom banorna ens.

/ Tommy L
 

pirat

HBK Intresserad
Inlägg
288
Kommun
Kristianstad
Sv: Mer stuvutrymme under bilen

På min förra bil hade jag en box under bilen som jag hade gjort själv av "durkaluminium". Den gick från bakaxeln och ända bak. Jag fäste den i dragkrokens balkar, har tyvärr ingen bild.

Piraten
 
F

F.d. 3088

Guest
Sv: Mer stuvutrymme under bilen

Hmm hur blir det med vikten på bilen brukar ju inte vara mycket att spela på :confused:

Gurra
 
F

F.d. 8925

Guest
Sv: Mer stuvutrymme under bilen

Jag hade nog tänkt mig en box i glasfiber för att spara lite vikt, vikten är ju ett problem helt klart, men idag så hänger grejorna på "aktern" så vikten finns där endå. Som sagt så blir nog vikten ett problem för har man utrymme så fyller man det :)

/ Tommy L
 

bror.axelson

HBK Medlem
Inlägg
4.381
Kommun
Järfälla
HBK-Nr
1072
Medlemskap
2024
Sv: Mer stuvutrymme under bilen

Det är inte så säkert att du sparar så mycket vikt kontra att göra lådan i aluminium vilket nog jag skulle föredra.
Hälsningar Brór
 
F

F.d. 164

Guest
Sv: Mer stuvutrymme under bilen

Hej Tommy jag har samma problem som du för mycket prylar och för lite plats
hur har du löst problemet med stolarna på cykel stället
Jörgen
 
F

F.d. 8925

Guest
Sv: Mer stuvutrymme under bilen

Jag gjorde en låda av formplywood enl. bilden för att ställa stolarna i, det är våra stolar som vi har på altanen hemma så det är väl inga lättviktare direkt.

/ Tommy L
 

Bilagor

  • Lada_f_stolar.jpg
    Lada_f_stolar.jpg
    35,7 KB · Visningar: 446
F

F.d. 164

Guest
Sv: Mer stuvutrymme under bilen

Tack för bilden men jag har ett anat litet problem jag har ett väldigt fint och praktiskt cykelställ som före ägaren montera problemet är att det är hy och sänkbart och lämnar nästan inget utrymme mellan bilen och stället
Jörgen
 

WIRADO

FD HBK Medlem
Inlägg
265
Kommun
Härryda
HBK-Nr
3677
Medlemskap
2023
Sv: Mer stuvutrymme under bilen

cykelstället i sig har ju en maxvikt.Väljer du mellan cykel el.stol eller överbelastar du?
 
F

F.d. 8925

Guest
Sv: Mer stuvutrymme under bilen

Hej !

Jag tror att jag klarar mig, cykelstället tar 50kg och vi har 2 st cyklar + stolarna.

/ Tommy L
 
Toppen