• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Membranpum

Kuren

FD HBK Medlem
Inlägg
71
Kommun
Norrköping
HBK-Nr
33800
Medlemskap
2023
Jag har haft en läckande kran. Dubbelkran till diskbänken.en billig kran i plast cc 86 mm .med strömbrytare till vattenpump
Köpte ny kran på Dag i Norrköping. Och frågade samtidigt varför det.är strömbrytare på alla kranar. Ja har ju pump med tryck brytare
Kranen ja köpet kostar bara 300 kr.å .är samma som ja har..å.säger
Kanske ska testa .å montera en trädgårdsslang. Borde fungera med en mebranpump å tryck vakt
Momterar min nya diskbänksblandare!
Svårt att få slangarna att hålla tät.. sedan.går slangar loss vid vvb. Får allt tätt.
Å nu går det åt mycket mindre vatten.skönt
Testar att använda min trädgårsslang som ja monterar där duchantag sitter.
Gott tryck. Pumpen fungerar.. startar å stoppar
Och nu vet ja att det inte fungerar med nån billig kran.. för min nya kran klarar inte trycket från memranpumpen och läcker

Kanske är inte kran med strömmbrytare jorde för .högtrycks pump
 

Kuren

FD HBK Medlem
Inlägg
71
Kommun
Norrköping
HBK-Nr
33800
Medlemskap
2023
Köpte kuren med membranpump och läckande kran .
Och det känns bra att kunna använda en slang med sprutmunstycke.. kan ju tvätta å spola av fordonet.
Ingen fatta vad ja ville varna för

Tråkit
 

JANKRO

HBK Hedersmedlem
Inlägg
5.518
Kommun
Norrköping
HBK-Nr
854
Medlemskap
2040
Hejsan, det är ju faktiskt rätt vanligt i en del bilar att även om det finns membranpump med tryckavkänning så finns det brytare i kranarna som säkerhet, för att om det börjar läcka någonstans med en tryckpump så kan den tömma hela färskvattentanken inne i bilen om man inte är där och märker av det.
Är brytarna till kranarna inkopplade så att pumpen inte går igång utan den kontakten?
Om brytarna inte används så kan man ju i stället köpa vilken bra kanske lite smidigare kran som helst från det vanliga hushållskran utbudet i stället om det finns plats, och få något som håller i evighet.
Det gå ju ofta att ställa om trycket på en tryckpump om man tycker det verkar vara lite i överkant.

M.v.h. JANKRO.
 
Senast ändrad:

Kuren

FD HBK Medlem
Inlägg
71
Kommun
Norrköping
HBK-Nr
33800
Medlemskap
2023
Ja vill nog säga att memranpumpar ger för högt tryck till vanliga vattenkranar med strömbrytare som används i husbilar å sånt. Och att jag köp en ny. Kran till min diskbänk å sa att ja har en memranpump med tryckvakt.. ok han i kassan. Visa en kran en kund bestält. Typ 1300 kr utan strömbrytare. .men inget säger att en kran med brytare.. fixar en memranpum.. dåligt
 
Toppen