• Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Medlem

F

F.d. 17999

Guest
Ny medlem

Hej alla HBK-are
Nu har vi Ingrid och Lasse äntligen blivet medlemmar i denna
fantastiska husbilsklubb.
Man kan ju inte tänka sig en finare och mer upplysande klubb när det
gäller husbilar för oss, som förhoppningsvis snart lyckas ta sig ut på vägarna med den husbil som vi vill ha." men" vi var i Blekinge idag och åkte c:a 40 mil
och såg inte en enda husbil med HBK-dekal på bilen.Vi kollade extra noga p.g. av att vi är nya medlemmar.Var finns ni? Ni är ju dock många som har husbilar. "Vi som inte har fått tag i någon husbil ännu,kan ju inte visa någon dekal. "Sätt på dekalerna och visa att ni är medlemmar i en mycket seriös klubb"!
Mvh/ Ingrid o Lasse.
PS/ Tack för alla tipps.:) :wink: :singing-icon: tacksam dragspelare.:music-icon: HBK 715
 
Senast redigerad av en moderator:

KuMaNi

HBK Medlem
Inlägg
1.331
Kommun
Emmaboda
HBK-Nr
50
Medlemskap
2024
Sv: Medlem

Hej Ingrid & Lasse och välkomna till Husbilsklubben. Att ni kommer att trivas med oss övriga i klubben skriver jag inte - för det vet jag. Här är alltid en trevlig och gemytlig stämning.

Kurt & Margot
 

Robert-110

FD HBK Medlem
Inlägg
9.389
Kommun
Göteborg
HBK-Nr
110
Medlemskap
2022
Sv: Medlem

Välkomna som medlemmar!
Nu kommer du åt fler informationskällor på vår fina hemsida. Själv har jag haft en enorm nytta av Husbilsplatser och blivit inspirerad till att rapportera in nya och komplettera redan befintliga som saknat foto.
 
Senast ändrad:

Thomas och Lena

FD HBK Medlem
Inlägg
623
Kommun
Uddevalla
HBK-Nr
489
Medlemskap
2023
Sv: Ny medlem

Hej Lasse!
Välkommna som medlemmar!!
Jag får tyvärr hålla med dig om att det är dåligt med HBK dekaler på vägarna.
Har själva åkt runt i Sverige (och Norge) i sommar, sammanlagt ca 350 mil och kanske sett 6-8 st husbilar med dekaler.
Lycka till med husbilen (när den nu dyker upp)

/Thomas och Lena ( som kör med dekaler både fram och bak, på husbilen alltså)
 
F

F.d. 25011

Guest
Sv: Medlem

Hej och välkomna!!

I Heiligenhafen stod vi faktiskt tre HBK-bilar bredivd varandra för två veckor sedan.
För övrigt har vi bara mött fyra bilar med dekal, men jag är säker på att det blir fler.

Ha det bra, det slutar säkert att regna någon gång.

I torsdags morse vaknade jag på Sollidens parkering på Öland av att bilen gungade och var säker på att det inte var jordbävning. Jag hoppade upp och kollade genom förstren och det jag såg var 25 -- 30 kor som var runt om bilen varav minst tio stod och slickade på den, de trodde väl att det var en jättesaltsten. Jag for ut iklädd filsingar och T-shirt och började att jaga kor och efter en kvart hade kogänget tröttnat. Tur att det inte var någon med kamera i närheten. Lena fick torka av motorhuven med en trasa för den var alldeles slemmig och i morgon skall jag tvätta hela husbilen för att få bort all kosaliv.

Det är upplevelserikt att resa runt med husbil.
 
F

F.d. 17999

Guest
Öland

Tack och hej Leif-17!
Vi var med om något liknande på 90-talet när det gäller kor.
Vi hyrde en stuga på Norra Alvaret. När vi vaknade på morgonen så stod där minst 20 st kor och slickade på vår bil. "den var vit" så dom trodde nog att även den var en saltklump.Det var kLADDIGT!!
Mvh/Lasse
 
Senast redigerad av en moderator:
Toppen