Jag har 4 st Chromecast, varav en i husbilen. Kostnad, mindre än 1600 kr (har för mej att Apple TV kostar över 1700 kr). Vilket innebär att jag kan se t ex alla mina Viasatkanaler (fiberbox) i arbetsrummet, uterummet, köket och i husbilen. Plus förstås i vardagsrummet där fiberboxen sköter tittandet. Inga som helst problem att se valfria HD-kanaler i alla fem TV-apparaterna samtidigt. (Det gör vi förstås aldrig, men två förekommer då och då. Plus att vi kan titta på valfri plats utan omkopplingar).
Plus att jag kan strömma helt fritt allt som finns på nätet, dvs som alla mina appar i mobiler och tablets kan nå. Och jag slipper bygga om till 12V (då kan jag ju inte använda den i bostaden).
Anm, så att ni inte tror att jag blivit galen - i köket en äldre Samsung tidigare i husbilen, i uterummet en äldre Panasonic, i vardagsrum och arbetsrum (sport-TV

) nyare TV-apparater. Och förstås en TV i husbilen. 5 TV, 4 Chromecast och en fiberbox på stadsnätet (100/100 mbit/s).
Anm 2. Tittandet/lyssnandet inkluderat förstås egna foton och internetmusik från exempelvis Spotify och mina egna NAS:ar.