Hej på er.
Någon som har erfarenhet av olje dropp från MB automatlåda?? (Sprinter 312D)
Det började helt plötsligt i Torsdags...
När jag kör droppar det inget eller om jag stannar med lådan i "N", när jag parkerar och stänger av maskin så droppar det. Ca 4dl går det i till fullt igen, även om bilen stått några dagar. Således ett begränsat läckage, då lådan rymmer 7,9L.
När man kryper in under lådan så ser man att höger bakkant av oljetråget är fuktigt. När jag googlat det så hittar jag engelska sidor som nämner en o-ring till elkontakten som gör att det ser ut såhär.Inget som jag ser eller hittar, Någon som har erfarenhet?? Bakre och främre packbox är torra och fina.
Min första tanke var att oljetrågspackningen är död, men jag bytte i Januari och efterdrog tråget nu när jag var under. Ingen förändring dock.
Tack på förhand.
//Freddy
Någon som har erfarenhet av olje dropp från MB automatlåda?? (Sprinter 312D)
Det började helt plötsligt i Torsdags...
När jag kör droppar det inget eller om jag stannar med lådan i "N", när jag parkerar och stänger av maskin så droppar det. Ca 4dl går det i till fullt igen, även om bilen stått några dagar. Således ett begränsat läckage, då lådan rymmer 7,9L.
När man kryper in under lådan så ser man att höger bakkant av oljetråget är fuktigt. När jag googlat det så hittar jag engelska sidor som nämner en o-ring till elkontakten som gör att det ser ut såhär.Inget som jag ser eller hittar, Någon som har erfarenhet?? Bakre och främre packbox är torra och fina.
Min första tanke var att oljetrågspackningen är död, men jag bytte i Januari och efterdrog tråget nu när jag var under. Ingen förändring dock.
Tack på förhand.
//Freddy
Senast ändrad: