• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

MB 508D -71 Renovering - videoprojekt

F

F.d. 28352

Guest
Sv: MB 508D -71 Renovering - VIDEOPROJEKT!

Ja, det blev så att jag sålde husbilen. Hösten kom och jag började känna att husbilen stal mycket plats (jag har en del andra projekt i garaget) samt att vi är sugna på en ännu större husbil. Därför provade jag att lägga ut den på blocket och sålde den typ en timme efter att jag lade ut annonsen! Det trodde jag inte.

Jag kommer att köpa en husbil igen till våren, troligtvis en MB608 den gången. Utlovar nytt videoprojekt! :)

Tack för feedbacken och för att ni tittat på mina videos!
 

Kennet_508

HBK Intresserad
Inlägg
4
Kommun
Nässjö
Någon som vet var man kan få tag i en Handbromsvajer till MB 508 -76
eller vet någon som tillverkar sådana vajrar ?
 

Kennet_508

HBK Intresserad
Inlägg
4
Kommun
Nässjö
Hej jag fick löst problemet med Malte Månssons Verkstäder i Växjö efter lite mätningar.
hittade den dom påstår skall vara rätt men var inte helt rätt mått men med lite hjälp (ändra lite ) så skall den nu passa.
 

Kennet_508

HBK Intresserad
Inlägg
4
Kommun
Nässjö
Men nu jagar jag Gaspedal som det är nu är det bara en "Pinne" vet ej va bes säger om detta.
Men någon som vet om man måste byta hela kompletta pedalen eller finns det lösa Plattor till pedalen ? "där man trampar"
 
Toppen