• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

MB 309

F

F.d. 5025

Guest
:mcride:Har blivit med husbil av ett litet äldre märke Mb 309 anno 1979 Är det någon på forumet som möjligen har en Haines verkstadshandbok. Den skulle komma an på passligt för vi har hittat en hel del som kommer att behöva en öm och kärleksfull behandling. Så kallat ÖKB. Bland annat så har jag tror mig funnit en navläcka vänster bak. Kopplingen tar "onödigt" långt ner. Läcker pumpen eller slavcylindern? Kort sagt JAG BEHÖVER KONTAKT MED NÅGON SOM KÄNNER TILL MB: serie 309-508 av 70 tals modeller. Det är rätt så längesedan som jag avyttrade min 509:a för att jag var tvungen att resa ut i världen. Men nu är vi tillbaks och vi gillar konceptet. Snälla ni hjälp oss att hålla liv i den gamla kärleken.
Hälsningar Madde, Lasse å "Busster"

M

malte. h

Guest
Sv: MB 309

prova på MB 508 forum där finns även din modell malte. h

Toppen