• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Materiallista för montage av TV-antenn

C

cheetah1

Guest
Vad behöver man förutom antennen? Maströr? Extragrejer till detta? Tätningsmedel? Verktyg?

Per & Camilla

HBK Medlem
Kommun
Gnosjö
HBK-Nr
833
Medlemskap
2025
Sv: Materiallista för montage av TV-antenn

Jag köpte kamas maströr. Finns i ett paket med alla nödvändiga fästen, skruvar, monteringsanvisning o.s.v. Till detta krävs ett 20 mm borr, tätningsmedel ex sikaflex eler butylfog, lite skruvmejslar och sedan är du hemma. :)

Mvh Per

C

cheetah1

Guest

Står och väger mellan en DVB-T-antenn på höj och sänkbart maströr på taket eller en parabol på tripod på marken.. Takmonterad parabol (särskilt helautomatisk) vore väl fint, men dom är ju så in i h-e dyra...

Knut

FD HBK Medlem
Kommun
Australien
HBK-Nr
994
Medlemskap
2022

En liten hemlighet: det finnes halvautomatiske paraboler for takmontering.
En må først rette parabolen så der mot søder, deretter kan en slå på automatikken. Pris i Tyskland mellom 1500 og 2000 Euro. Selv en variant for internet via satellitt til rundt 1600 euro er tilgjengelig. Har ikke sett produktene utenfor Tyskland ennå.

C

cheetah1

Guest

Jo, jag har sett det, men dom är fortfarande alldeles för dyra. En parabol på en tripod kommer man undan med under 2000 kronor.

Toppen