• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

mat i husbilen

F

F.d. 17531

Guest
hej ! läste lite om omnistorugnen som man sätter på gasol spisen,
köpte en själv in för denna säsongen, i den kan man tillaga allt som man lagar hemma i ugnen, det första vi lagade i denna var skinkgratäng, den var mycket godare en den man gjort hemma. använd fantasin ,har bakat bröd i den också fungerar alldeles utmärkt
lycka till !:wink: Lotta
 
F

F.d. 25011

Guest
Sv: mat i husbilen

En annan rätt som också blir bra i den ugnen är Jansons frestelse.
Vi är också nöjda med vår ugn.
 
F

F.d. 673

Guest
Sv: mat i husbilen

Är inte så mycket för att laga mat är jag är ute, utan äter gärna huvudmålet på restaurang. Använder dock gärna min jättegamla "burkugn" (hette Optimus på den tiden jag köpte den) för att färdigbaka bake-off minibaguetter till kvällsfika och frukost om det inte finns någonstans att köpa färskt bröd i närheten. Eller för all del för att bara fräscha upp gårdagsbröd som blivit kvar.
 

Michael Johansson

HBK Webb
Admin medlem
Inlägg
8.256
Kommun
Nybro
HBK-Nr
663
Medlemskap
2024
Sv: mat i husbilen

Det var ett riktigt bra tips, Asawi. Tack för det. Skall kolla upp en dylik tingest nästa gång vi kommer till en tillbehörsaffär.
 
Toppen