• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller nu även för kalenderåret 2026.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Mat för barnfamiljer

• Startad av Startad av F.d. 24377
  • Startdatum Startdatum
F

F.d. 24377

Guest
Hej alla barnfamiljer!
Vi ska snart ut på en lång resa i Europa. Har ni tips på barnvänlig mat som man enkelt kan laga i husbilen? Vi har dock ingen ugn.
MVH,
Familjen Lindberg

Sv: Mat för barnfamiljer

Lagar ni maten själva hemma? Kör med samma i husbilen! Finns en aktuell tråd om vilka basvaror man kan ha med för matlagning i husbilen just nu, kolla där!
Frukost och kvällsmat, köp en Braun uppladdningsbar stavmixer, gör supergoda smoothies!
Ha alltid varmkorv i kylen samt korvbröd, perfekt att snabbt ordna enkel lunch vid de tillfällen då man har missat med planeringen!
Middag, ha fryst köttfärs i platta paket (tinar fort och är lätt att stuva i frysen), det kan lätt bli hamburgare, köttbullar, köttfärssås, tacos t.ex.
Köp kycklingfilé, strimla den i halvtinat tillstånd, packa i platta fryspåsar (zip-locks tror jag att de heter) och frys in. Perfekt att fräsa upp i lite smör, slå på creme fraiche eller grädda, lite kryddor efter smak, en buljongtärning kan räcka, puttra lite - klart! Servera med pasta.
Det finns hur många recept som helst som är enkla, se till att ha basvarorna i husbilen, ska man ha hel eller halvfabrikat tar det enormt mycket mer volym i frysen.
Ett annat tips för den som har ugn, baka pizzadeg hemma, knåda ut, lägg på det ni gillar, styckfrys kvartarna, sen är det bara att ta upp från frysen, in i ugnen i en kvart, tjugo minuter, sen är det klart!

/Ludde

Sv: Mat för barnfamiljer

Vill ni ha det lättvindigt ska ni kolla affärens utbud av saker på burk, typ Köttsoppa, köttbullar i brunsås, osv. fint komplement är makaroner eller pulvermos. Pytttipanna är ju med lättlagat (om man köper den klar)

Tillbaka
Toppen