• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Markisproblem

Sverker 49

FD HBK Medlem
Kommun
Piteå
HBK-Nr
16640
Medlemskap
2022
Vet någon om det går att byta tyg i en befintlig takmarkis eller måste man byta ut hela kassetten ?

Ted Jondal

HBK Medlem
Kommun
Mörbylånga
HBK-Nr
5514
Medlemskap
2025
Sv: Markisproblem

Skulle tro att de är konstruerade på samma sätt som till vanliga till hus. Man syr fast en kederlist på markis tyget som man sedan skjuter in i ett spår i rullen och troligtvis ett spår i framkanten på markisen där man gör på samma sätt. Under förutsättning att det går att köpa färdig bredd.
I annat fall så blir det till att sy ihop två eller tre längder för att få rätt bredd, och det blir lite svårare att få till snyggt.

// Ted

stavgård

HBK Medlem
Kommun
Haninge
HBK-Nr
14919
Medlemskap
2026

Hej jag böt på min monaco,jag åkte till en markisfirma då tog dom mått efter en vecka så kom dom hem och monterade den var ganska billigt fördelen med det att du kan välja vilken färg o mönster du vill

janne A

HBK Medlem
Kommun
Orust
HBK-Nr
4160
Medlemskap
2025

Hej jag böt på min monaco,jag åkte till en markisfirma då tog dom mått efter en vecka så kom dom hem och monterade den var ganska billigt fördelen med det att du kan välja vilken färg o mönster du vill

Hej

Behöver göra samma på min Gulfstream. Hur stor markis har du och vad blev, nyfiket frågat, kostnaden?

//Janne

Toppen