• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Markishållare!

P

perprott

Guest
Idag satte jag fast Fiammas markishållare på husbilens sida. Kanoonbra när man bara stannar en kort stund och vill undvika solen när det är hett. Kan verkligen rekommendera det.
 
P

perprott

Guest
Sv: Markishållare!

De kan inte skaka loss, omöjligt.
 
F

F.d. 53012

Guest
Sv: Markishållare!

Menar du dom som man använder vid asfalt då underlaget inte är mjukt. På vår bil så satte vi aldrig på dom eftersom dom är i större del plast så de känndes inte så värs men man kanske skall tänka om. Vi hade sådana på vår gamla bil men som alltid förr var det bättre om dom var helt i metall även den markisen var i aluminiumkasett från Fiamma och bra kvalitet.
 

Leifw

FD HBK Medlem
Inlägg
2.516
Kommun
Finland
HBK-Nr
2215
Medlemskap
2021
Sv: Markishållare!

Väldigt bra för korta stunder eller när man behöver bara lite skydd.

Leif
 

Bilagor

  • DSCN3288.JPG
    DSCN3288.JPG
    1 MB · Visningar: 38

Maja

HBK Medlem
Inlägg
1.202
Kommun
Arvika
HBK-Nr
215
Medlemskap
2024
Sv: Markishållare!

På vår BoxStar fanns originalmonterade fästen i aluminium. Efter första vintern var de av salt och galvaniska strömmar (al mot stål!) både anfrätta och kärvande. Byttes ut på garantin mot fästen av plast, även de originaldelar! Verkar ha klarat denna vintern betydligt mycket bättre.
 
Toppen