Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.
Dometic 3500 el 4500 fixar 70 m/s...kolla på tuben, denna blir det nästa gång, helt klart.Det där kommer inte att sluta bra
Ett tips på en bra metod
Dometic 3500 el 4500 fixar 70 m/s...kolla på tuben, denna blir det nästa gång, helt klart.
Hade en sådan på vår förra husbil. Har beställt en sådan till vår nuvarande bil. Sök på Youtube PW 3800 så ser ni vad den klarar.
Bernt
Inga problem på förra bilen i alla fall!
Oavsett om markisen ev håller för halv storm, så blir man nog less/tokig på det slammer och dunkande som blir av byig (=normal) vind. Jag skulle nog ge upp vid 10-12 m/s och ta in markisen. Eller sätta på staglinor
/Ingvar
Kopierat ur inlägg # 6: " det ditter vindsensor i dem som drar in markisen vid 14 m/s. "
Pålle
Det är ju en vindby på 14 m/s som får den att börja rulla in, så jag tror nog att den fixar det.Ja, men titta vad som händer innan den hinner få in markisen, om det kommer en ordentlig vindby...? Det tar ju en bra stund innan den rullat in sig, om den klara det alls?
Det är ju en vindby på 14 m/s som får den att börja rulla in, så jag tror nog att den fixar det.
Visst, det kan inträffa, men sedan har vi ju det här med sannolikheten också. Vindautomatiken på våra husmarkiser har räddat dem under ca 15 år vid det här laget.En vindby kommer mycket snabbt ( nästan som ett slag ). Nu är inte alla vindbyar så kraftiga men det är de som kommer då och då som ställer till problem om det är en by med mer kraft.
jag tror inte en sån här markis knappt ens hinner att börja en inrullning innan skadan redan är skedd om man har otur.
Nu har vi ingen markis på vår bil (avmonterad) men om vi hade använt markis så hade det endast skett i lätta vindar oavsett vilken det är.