• Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

markis på husbil

F

F.d. 18301

Guest
:mcride: Någon som har erfarenhet av att montera markis på ett glasfiber tak , hållar det eller kommer det att spricka med tiden .:cool:
 
P

Pelle

Guest
Sv: markis på husbil

Hej,

Har inte monterat själv men hadde glasfibertak på min första (LT31) -82a och markisen hadde suttit där i rätt många år utan någrasom helst tecken på sprickbidlning eller läckage.

Jag tror faktiskt att ditt glasfibertak är bra mycket stadigare att montera en markis på än på de moderna "papp" konstruktionerna de flesta av oss har.

Pelle
 
F

F.d. 6057

Guest
Sv: markis på husbil

Se bara till att du har breda mothåll på insidan så att tyngden fördelas på stor yta, så är det inga som helst problem att ta det lungt i skuggan under markisen:spinny:
 
F

F.d. 18301

Guest
Sv: markis på husbil

:mcride: Låter bra , då får det nog bli nått sånt . Har iochförsig ett förtällt , men det är lite väl mycket jobb för en övernattning .:cool:
 
F

F.d. 4879

Guest
Sv: markis på husbil

Stödben på markisen är ingen nackdel så att det blir avlastat. Se även till att det går att fästa stödbenen med "tältpinnar" i marken då det även ofta blir krafter uppåt i markisen när det blåser ordentligt.
 
Toppen