• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Marco Polo Navigator5

goldfinger

HBK Medlem
Kommun
Lerum
HBK-Nr
6001
Medlemskap
2026
Hej, Är det någon som har kännedom om Marco Polo Navigator5 och var man kan köpa uppdatering till kartorna. Jag har en sådan navigator i min nyinköpta husbil, men kartmaterialet är sedan 2009. Finns det i Sverige?
:quest:

RULLAN

FD HBK Medlem
Kommun
Alingsås
HBK-Nr
3082
Medlemskap
2022
Sv: Marco Polo Navigator5

Är månne navigatorn av märket CAMOS? Om så är fallet har de bytt kartleverantör, jag tror till TeleAtlas. I mitt fall fick jag lov att sända in min navigator för byte av programvara, samt uppdatering av kartmaterialet. Kostnaden blev c:a 1700:-. Skälet till att jag kostade på ombyggnaden var att skärmen är en 7"are och jag har den kombinerad med backkamera.

Om Du har en CAMOS och inte hittar någon ÅF kan Du kontakta mig.

Leif

goldfinger

HBK Medlem
Kommun
Lerum
HBK-Nr
6001
Medlemskap
2026

Hej Leif,
Tack för informationen. Ja det är en CAMOS CNT-701 med 7" skärm och integrerad med backkamera. Jag kommer att ringa till dig inom kort.
:msn_laugh:

RULLAN

FD HBK Medlem
Kommun
Alingsås
HBK-Nr
3082
Medlemskap
2022

Hej Pelle

Min navigator heter CN-790. Jag vet inte om den ombyggnad jag nämnde även gäller andra modeller. Min navigator är inköpt hos ELMCO i Stockholm. Telefon till ELMCO är:
08-7491195. Elmco AB - Webbutik .Personer att tala med är Bernt Olsson, Michael Wagner.

Båda killarna är bra att snacka med. I mitt fall fick jag sända navigatorn till ELMCO och dom sände den vidare till Tyskland. Den nya programvaran är från Sygic och är enligt min åsikt trevligare att arbeta med.

Du är välkommen att ringa mig.

Leif

Toppen