• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Magine: Nytt sätt att titta på TV.

F

F.d. 4220

Guest
Efter att ha varit ute som testversion under en längre tid, har nu Magine kommit i en skarp version.

Magine gör svensk TV tillgänlig via webben som en strömningstjänst, så den kan ersätta TV via antenn.

Man har alla tv-program tillgängliga via en tablå och kan se dem "som vanligt". Men man har dessutom tillgång till de flesta program i fem dagar. Så det är en blandning av traditionell TV och en Play-kanal.

Tjänsten finns i en gratisversion och en betalversion med 30 kanaler.

I husbilen kan detta vara ett alternativ om man har ett mobilabonemang utan datatak...

I början såg jag detta som ett utmärkt alternativ för Europasemestern, men tyvärr så har de begränsat det så att den bara är tillgänglig från svenska IP-nummer. Detta av kostnadsskäl, så klart. Det är dyrt att betala för sändningsrättigheter för mer än Sverige. Nu har jag inte provat, det kanske fungerar även utomlands. (Dock noterar de i avtalet: "Skulle du trots detta ha åtkomst till Tjänsten utanför Sverige ansvarar inte Magine för eventuella kostnader eller krav till följd av att du använder eller försöker använda Tjänsten utomlands." Men vem kommer att kolla det...)

Man kan använda Magine på PC och Mac. Dessutom finns det app till iPhone och iPad.

//Stefan

Arkilles

HBK Medlem
Kommun
Höganäs
HBK-Nr
7551
Medlemskap
2025
Sv: Magine: Nytt sätt att titta på TV.

Lösningen för att se SVT play utomlands

Med en VPN-tjänst surfar du anonymt ”genom en krypterad tunnel” via en annan dator och din egen dators verkliga IP-adress syns inte utåt. Om du surfar via en svensk VPN-tjänst, så tror SVT alltså att du sitter med din dator i Sverige. Då fungerar SVT play plötsligt utmärkt. Tyvärr brukar bra VPN-tjänster inte vara gratis, men priserna är överkomliga, ca 40-50 kr/månad.
Glad Påsk!

Toppen