• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Magic sat super digital tuner teleco

F

F.d. 21701

Guest
Bor Nord I Norge og skal dra til Oslo å hente "ny" bobil og bruke den i noe over en måned mens vi har ferie. Og fruen vil gjerne se litt tv under ferien.
Bobilen har automatisk parabol type Magic Sat (se vedlagt bilde) fra antagelig 2007 når bilen var ny. Forrige eier brukte aldri anlegget og vet ikke hvordan det virker. Etter som jeg skjønner så er dette et anlegg som styres via tuneren som da heter "Magic sat super digital". Står vissnok i et Canal digital cam i tuneren som følger bilen. Jeg skal primært bruke 1w(Thor) som min satelitt.
1.Har noen erfaring med dette anlegget om det virker idag som det ble levert eller må det oppgraderes/flashes ny software.
2. Er det mulig å bruke ny tuner og kobler "loop through" og bare benytter motorstyringsdelen i den gamle tuneren, går det problemfritt? Eller må eventuelt motorstyringsdalen endres/ flashes ny software..
3. Hvis man må oppdatere software er det noen plasser man kan få gjort dette i f.eks Sverige/Norge. Har forsåvidt litt greie på data og parabol, men det blir ofte noen timer i tenkeboksen, ha tilgjengelige kabler og laste ned drivere, software etc og når man er på reisefot kan det bli litt vel mye..

Takknemlig for innspill

Bilagor

• magic.jpg
    magic.jpg
    261 KB · Visningar: 12

Knut

FD HBK Medlem
Kommun
Australien
HBK-Nr
994
Medlemskap
2022
Sv: Magic sat super digital tuner teleco

Telecogroup/Teleco - Support om du vil oppdatere selv, skulle ikke trenge mye. Det var i 2006/2007 et service sted i Oslo-området, men jeg husker ikke hvem det var. Men om jeg ikke husker helt feil fra bobilmessa i Lillestrøm så jobbet de hovedsaklig med Teleco aircon. Tror det var på Bærum siden - mulig det var Vision Engros på Stabekk (fant denne på service listen hos support).

F

F.d. 21701

Guest
Sv: Magic sat super digital tuner teleco

Hmm nå har jeg overtatt bilen og antenna er død. Tuneren ser ut til å fungere. Ikke liv i parabolen. Den skal vel gå opp og begynne å søke når man slår på tuneren... Vet ikke om jeg orker å plages med denne. Iflg tidligere eier hadde en elektriker vært å feilsøkt på den og han mente feilen lå i motorstyring. Da man bare kunne måle 5v fra tuner og opp på parabolen. :mad:
Trur jeg begynner å lete opp en oyster 85 vision...

Toppen