• Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Magellan mm upphör med kartor

F

F.d. 10627

Guest
Sv: Magellan mm upphör med kartor

Surt som korvspat eller typ nåt sånt, hehe

Vi kör med Navigon 7310, helt ny nu med alla finesser ink kordinater.
 

A.son

HBK Medlem
Inlägg
29
Kommun
Ljungby
HBK-Nr
597
Medlemskap
2024
Sv: Magellan mm upphör med kartor

Blev rent ut sagt förbannad när jag läste detta och skickade ett mejl till GEAR AB som har hand om detta Magellan i Sverige. Det hela slutade med att de erbjöd något billigt skit istället. Sedan tror de att man skall lägga ner mer pengar på den man har bara för att de kan erbjuda kartor för friluftssortimentet. Skrattretande.
Nämnas skall också att den produkt de erbjuder till ett strålande pris är 100kr lägre än vad OnOff säljer den för. Nä, Gear AB, hoppas Er försäljning går bra framöver för jag hittar nog något annat och betydligt bättre alternativ.

Nedan är lite konversation
Mejl 1, datum 5/6
Hej,

Läste detta PC för alla
Magellan är en av de gps-tillverkare som slutar med att uppdatera bilnavigation över Europa. Svenska företaget Gear är Magellans distributör i Sverige och de bekräftar att Magellan har slutat marknadsföra bilnavigation i Europa.
samt
Vi lämnar inte kunderna i sticket, utan support och garantiansvar står kvar. Vi beklagar det här jättemycket. Slut citat

Så lät det definitivt inte när jag köpte Crossovern för då var det verkligen den bästa GPS:en alla kategorier. Ställde även frågan om uppdateringar och det var absolut inga problem. Hur gör Ni nu för att kompensera ett som jag ser det urdåligt köp. Eftersom jag hade tänkt att även skaffa sjökort och MapOnDemand till denna produkt så kan man ju glömma detta nu. Även om Ni nu säger att detta finns kvar så kan man ju faktiskt inte riska att köpa detta när nI resornera som Ni gör. Man vet ju inte vad som gäller i morgon.

Ser fram mot en väldigt bra förklaring från Er sida.
--------------------------------------------------------------
Mejl 2 Påminnelse!! datum 2/7
Hej,

Går det att få ett svar från Er enl nedan skickat 5/6 eller är det så att Ni faktiskt inte bryr Er om kunderna och deras frågor längre.
--------------------------------------------------------------
Mejl 3 svar datum 3/7

Hej

Kan inte hitta några spår av ditt förra mail. Vi svarar på ALLA mail, bekväma som obekväma. Ditt måste ha försvunnit på ett eller annat sätt.

Vi måste tyvärr meddela att Magellan bestämt sig för att sluta marknadsföra bilnavigation i Europa.
Detta betyder att all support, försäljning av kartor och uppdateringar upphör med omedelbar verkan.
Beslutet är taget helt utan gps@work ab:s (Gear AB) medverkan. Magellans beslut/meddelande finns bifogat som en pdf-fil.
Vi ber om ursäkt för eventuella olägenheter detta orsakat och vill samtidigt klargöra att gps@work ab (Gear AB) inte kan påverka Magellans beslut i denna fråga.

Detta är kommunicerat till våra återförsäljare då det blev klart. Innan dess visste inte vi heller någonting.

Med vänlig hälsning | Info

GEAR AB
Datavägen 21B
SE-436 32 ASKIM
------------------------------------------------------------------
Mejl 4 ny fråga, 5/7
Hej igen,

Om jag tolkar detta rätt så har man mao slängt 3300kr + Europakarta för GPS:en i sjön. Känns riktigt illa faktiskt då jag använder min GPS både privat och i arbetet och därmed är beroende av denna. Men allt brukar ha en lösning så Ni kanske har ett förslag på något bra erbjudande i gengälld.
-------------------------------------------------------------------
Mejl 5 svar, 6/7
Hej igen,

Ja vi har ju en lösning, vi kan erbjuda en RoadMate 1415 (produktblad bifogat) till samma kostnad som en uppdatering kostade. Priset blir då 989:- inkl. moms och frakt. Den innehåller Magellans senaste karta (Västeuropa).

Beställer gör du genom att svara på detta mail. Glöm inte leveransadress.
Vi är medvetna om att det är att skjuta problemet framför sig. Det är dock den enda lösningen vi på gps@work (Gear AB) kan erbjuda. På lång sikt måste du givetvis byta till ett annat märke. Men eftersom enheten inte kostar mer än en uppdatering så förlorar man ju inget på att köpa den istället för en uppdatering.

Jag vill poängtera att topografiska kartor utvecklas av oss i Sverige och kommer att fortsätta att utvecklas eftersom Magellan skall satsa hårt på det handburna ”friluftssortimentet”. Likaså fartkameror är det vi som ordnar med, följaktligen kommer det också att uppdateras.

Med vänlig hälsning | Info

GEAR AB
Datavägen 21B
SE-436 32 ASKIM
 
Senast ändrad:
Toppen