• Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Madrasser

smålänningen

HBK Medlem
Inlägg
1.639
Kommun
Älmhult
HBK-Nr
1442
Medlemskap
2024
Våra madrasser har blivit väldigt mjuka = höften träffar sängribborna när man ligger på sidan så letar efter firmor som tillverkar resårmadrasser till vettigt pris.
Som Smålänning tycker jag inte 8000kr som Madrassdesign vill ha för 2st 80 madrasser är rimligt så letar alternativ.

Har köpt tjockare bäddmadrasser från Jysk, blev bättre, men inte bra.
Någon som har tips?
 

Tompan60

HBK Medlem
Inlägg
1.831
Kommun
Solna
HBK-Nr
30589
Medlemskap
2025
Varför köper du inte nya madrasser på jysk?

Sen har ikea madrasser som är fast.. köpte en. Den var lite för hård men blev bättre med bäddmadrass på
 

JonasS

HBK Medlem
Inlägg
1.808
Kommun
Växjö
HBK-Nr
9235
Medlemskap
2024
Köpte resårmadrasser på Ikea och klippte till för rätt rundning i hörnet. (Queen bed med 2 X 80cm madrasser.)
Vesäntligt bättre än skummadrasser vi provat.

Pocketresårmadrass för 1200 kr
Samma här men köpte
Det går att öppna upp och klippa bort fjädrar, sätt ihop med buntband och limma ihop skumplasten för att ändra storlek så den passar..
 
Senast ändrad:

smålänningen

HBK Medlem
Inlägg
1.639
Kommun
Älmhult
HBK-Nr
1442
Medlemskap
2024
tack för tips. Har funderat på att göra något sånt, tyvärr får inte en 21-24cm hög madrass plats = kommer upp över fönstret. Redan idag med 12cm tjock madrass + 4cm bäddmadrass händer det att man slår i plissegardinen. Kan nog sträcka mig upp till 15-16cm tjock + bäddmadrass innan jag hamnar över fönsterkarmen. Så en tjockare madrass funkar inte :msn_sad:
 

JonasS

HBK Medlem
Inlägg
1.808
Kommun
Växjö
HBK-Nr
9235
Medlemskap
2024
tack för tips. Har funderat på att göra något sånt, tyvärr får inte en 21-24cm hög madrass plats = kommer upp över fönstret. Redan idag med 12cm tjock madrass + 4cm bäddmadrass händer det att man slår i plissegardinen. Kan nog sträcka mig upp till 15-16cm tjock + bäddmadrass innan jag hamnar över fönsterkarmen. Så en tjockare madrass funkar inte :msn_sad:
Använder Hamarvik utan bäddmadrass! Bästa sängen jag har (har den mjukarevarianten).
 
Toppen