• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Macrom som ny bilradio ?

F

F.d. 24356

Guest
Bilradion i min bil är inte mycket att hänga i julgranen den skrålar bara så jag har tittat runt lite för att hitta en kombinerad; Radio CD DVD och Nav och lite bättre ljud med nya högtalare och en liten stödbas under passagerarsätet. Jag tror inte det är någon ide att sätta in en stor bas det kommer bara att skramla i inredningen men lite basstöd behövs alltid.

Stötte på denna maskin i en butik i Bussolengo igår, (MACROM M-DVD5562R) som är för dubbelt radiouttag (finns det ett hål i bilen skall det fyllas med elektronik). Den verkar klara allt jag var ute efter plus TV backkamera och bra iPhone integration. Den verkar använda iGo kartmaterial troligtvis den vanliga appen till Apple produkterna.

Jag får väl inte husbilsanpassade kartor men efter några veckors åkande har jag upptäckt att min lilla bil tar sig fram där en vanlig personbil tar sig fram utom att den är 2,6 m hög så jag klarar mig nog med en vanlig GPS.

Har letat runt på HBK men inte hittat någon info om Macrom.

Vad skall man tro om denna burk är det någon som vet något om den. Eller finns det en bättre liknande av annat fabrikat ?

Macrom Car Audio and Entertainment länk till tillverkaren

Peter Lindblom

HBK Medlem
Kommun
Säter
HBK-Nr
10167
Medlemskap
2026
Sv: Macrom som ny bilradio ?

Macrom säljs av bl.a BRL i Sverige. Distributör är 12 Volt AB som bl.a distribuerar Alpine. Helt OK kvalitet och vad du får för pengarna.
Det finns bättre (mer välljudande) med samma funktioner, fast inte i närheten av det priset.

Peter :)

Senast ändrad:
F

F.d. 24356

Guest

Tack för hjälpen, jag är inte ute efter det mest väl ljudande tror inte det är någon ide med allt som vibrerar i bilen utan många funktioner i en liten burk jag har inte å mycket plats på 540 cm.

Såg att det behövs en del tillval för att allt skall funka, iGo kartor digitalTV box och backkamera ingår inte i priset ca 5300 kr vad jag förstår så det springer nog iväg till starx över 9000 kr, men det kanske den är värd, eller ?

Peter Lindblom

HBK Medlem
Kommun
Säter
HBK-Nr
10167
Medlemskap
2026

Vet inte om priset är så billigt ? På M-DVD7702R (4498:- SEK) ingår Europakartor.
Digitalbox ska jag låta det vara osagt om det finns till denna.

Peter :)

F

F.d. 24356

Guest

Ja men 7702R är en annan burk den köper jag här i Italien för 3075 kr inkl europakartor men digitalbox och kamera ingår inte i den.

Tror det är en äldre eller enklare version för när jag frågade i butiken vilken som var bäst lotsade han mig direkt till 5562R och ville inte prata om någon annan.

här tittar jag på priser: Monitor 2 Din - Offerte e novità per Monitor Doppio Din

Senast redigerad av en moderator:
Toppen