• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

MA-VE hydrauliska stödben

Kenneth johansson2

HBK Medlem
Inlägg
76
Kommun
Kalmar
HBK-Nr
22556
Medlemskap
2024
Min husbilsleverantör vill montera MA-VE hydrauliska stödben på en boogie-vagn, längd 9 meter.
Någon som har erfarenhet och synpunkter ?
 
Senast ändrad:

Nicklas o Elisabeth

HBK Medlem
Inlägg
114
Kommun
Björsäter
HBK-Nr
33907
Medlemskap
2024
Jag monterade sådana på min bil längd 7,60 4,2 ton
på vår garageuppfart
det var dom ända som gick att köpa som privatperson (då)
har använt dom i ett år och funkar utan problem
/Nicklas
 

Hanza

HBK Medlem
Inlägg
166
Kommun
Hallstahammar
HBK-Nr
564
Medlemskap
2024
Har en Elegance i710 med längd 8.30, 3-axlad och tycker Ma-Ve funkar som de ska. Kan ju inte heller av ekonomiska skäl jämföra heller, haha
 

Anders.pe

HBK Medlem
Inlägg
159
Kommun
Kungsbacka
HBK-Nr
29622
Medlemskap
2024
Jag monterade sådana på min bil längd 7,60 4,2 ton
på vår garageuppfart
det var dom ända som gick att köpa som privatperson (då)
har använt dom i ett år och funkar utan problem
/Nicklas
Hej. har funderat på att montera själv, "min erfarenhet jobbat med entreprenad maskiner i ca 40 år", min fråga är hur svårt var det, var det mycket ombyggnader då speciellt fram, har en Adria sonic 2019. finns det olika ombyggnads satser typ till halv eller hel. måste det till och svetsas?.
 

Olof G

HBK Medlem
Inlägg
5.075
Kommun
Knivsta
HBK-Nr
12581
Medlemskap
2024
Hej. har funderat på att montera själv, "min erfarenhet jobbat med entreprenad maskiner i ca 40 år", min fråga är hur svårt var det, var det mycket ombyggnader då speciellt fram, har en Adria sonic 2019. finns det olika ombyggnads satser typ till halv eller hel. måste det till och svetsas?.
Det finns färdiga fästen anpassade samma fästen hel/ halvintegrerad, ev. måste du borra några hål, ingen svetsning, slangar måste anpassas kapas/pressas beroende på vad du väljer.
 
Toppen