• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Möss i bilen

bjorkis

HBK Medlem
Kommun
Mörbylånga
HBK-Nr
326
Medlemskap
2025
Mors på er alla.

Har nu konstaterat att det varit möss i bilen under vintern. Vi ser hittills inga större skador men skulle gärna slippa få in dom små rackarna igen.

Vi har en Adria s660sl på Fiatchassie.

Nu till min fråga. Har nån med liknande bil hittat var mössen kan ta sig in?
Uppenbarligen måste det finnas hål som leder rakt in i bilen.

Vi hade en Hymer förut o där tog dom sig inte in. Bilarna är placerade på samma ställe.

Jag är inte intresserad av förslag på vad ni tror att det kan vara för öppningar,
enbart förslag från folk som hittat öppningar i bilen.

knarrevik

FD HBK Medlem
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022
Sv: Möss i bilen

Någon har sagt att det är fritt fram underifrån vid B-stolpen. Jag har inte kollat själv men möjligen ett uppslag?

F

F.d. 58882

Guest

Hej
Jag skall inte ge dej några gissningar om var dom kan komma inm Men, det finns ett gammalt knep som har använts i alla tider, nämligen lägga in några kvistar enris i bilen, båten, husvagnen etc. Jag har alltid gjort så då jag hade husvagn som vinterförvarades på en lantgård där det fanns gott om möss & råttor. Jag har aldrig haft några problem vilket andra husvagnar som stod på samma ställe hade.

Ha det
Bennsan

majbritt

HBK Medlem
Kommun
Karlskrona
HBK-Nr
2922
Medlemskap
2025

Lägga tvål ull i avlopprör vatten rör. Garanterat dom gillar inte det.Det är ställen dom tar sej in.
:yes:

Toppen