• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Möbler i garaget

Status
Stängd för vidare inlägg.

cronberg

FD HBK Medlem
Kommun
Falkenberg
HBK-Nr
35653
Medlemskap
2024
Några bra tips eller bilder på hur ni löst möbelförvaring i garaget i en Kabe i810 LGB?
Finns bara öglor nertill... Ligger möblerna ner tar de stor yta av golvet, vilket borde finnas lösning på.

Sciron

HBK Medlem
Kommun
Malmö
HBK-Nr
35357
Medlemskap
2025
Vår bakvägg är av hårt material, dvs inte mattbeklädd. Så vi köpte två paket av dessa (2 skenor per paket) Fiamma Garage Bar 2-p, limmade dem på lämpliga nivåer på bakväggen med PL600. Med i paketen följer öglor som kan flyttas fram och tillbaka på skenan. Vi ställer bl.a. bord och stolar, golfbagar och annat upprätt mot väggen och spänner fast dem med bagagestroppar av olika längd mellan öglorna. Fungerar skitbra för oss.

peter_blågräs

HBK Medlem
Kommun
Uppsala
HBK-Nr
40147
Medlemskap
2026
Uppdaterar så här lite i efterhand.

Jag mätte garaget på några ställen och sågade till en bit 12 mm plywood som delar utrymmet på höjden i två delar. Markistält, underläggsklossar och annat tungt hamnar nertill, medan andra lite känsligare saker (i mitt fall ett antal musikinstrument) placeras överst. Plywoodskivan får stöd på fyra klossar som satts fast i väggarna.

jating

HBK Medlem
Kommun
Kalix
HBK-Nr
17176
Medlemskap
2027
Bagagenät för motorcykel uppsatta på bakvägen med lastöglor för släpvagn och förankringsskena i bagaget som finns i de flesta bilar. Håller bl a stolar, bord på plats mot bakvägen.

Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen