• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Måste man avmaska hund från Tysklandsresa

F

F.d. 27075

Guest
hej undrar om man måste avmaska hunden innan hemresa från tyskland,nyss hemkommen från Findlands resa,då skulle man avmaska innan man reste till Findland hos vetrinär,tacksam för svar,Mvh Finnkoling

Inger o Tommy

HBK Medlem
Kommun
Mölndal
HBK-Nr
2664
Medlemskap
2025
Sv: Måste man avmaska hund från tyslands resa

Nej, det är inget tvång längre att man ska avmaska före inresa.
Men jag hade gjort det antingen innan inresa eller direkt när jag hade kommit hem.:dog:
Trevlig resa.

Nizze

HBK Medlem
Kommun
Oskarshamn
HBK-Nr
138
Medlemskap
2025

Vad jag förstår så ska man avmaska hunden innan inresa men nu är det på vårt eget ansvar och vi slipper besöka veterinären. Detta för att inte få in rävens dvärgbandmask.

Hoppas att alla gör detta. Dvärgbandmasken har påträffats i Sverige men om alla avmaskar sina djur innan inresa till Sverige så kan antalet hållas nere.

Anitha

F

F.d. 27075

Guest

Tack för svaren,jo vi avmaskar hunden har tabletter, har gjort det nyligen,men gör det när vi reser hem igen,men man slipper ju åka till vetrinär och stämpla passet,det fick vi göra innan vi åkte till findland,för tre veckor sen

F

F.d. 52943

Guest

Vi avmaskar oxå - ju färre bandmaskar som kommer in ju längre vågar vi äta färska egenplockade bär utan fruktan.

F

F.d. 53013

Guest

Bra Hasse !
Det där gillar jag. Vi gör det detsamma när vi kommer in i Sverige och hem till Lövskär i Ljusne.

Toppen