• Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Måste man åka långt? eller vår "Kristi himmel färds dag"

F

F.d. 55521

Guest
Jag tycker att det är underbart att bara komma ut med husbilen, man behöver inte åka till fantastiska platser som Österrike, Medelhavet, Skottland eller någon storstad som Paris för att få en underbar upplevelse (jag har dock inget emot att fara till dessa platser). När jag sätter mig i vår husbil och åkt en stund så känner jag att alla måsten börjar tyna bort, och det är underbart.

Ta som exempel vår resa under Kristi Himmels Färds Dag som började den 16/5 2012. Här kommer en liten berättelse:)

norrabergetsundsvall2.jpg

Bilden är tagen vid Norra Berget i Sundsvall.

16/5
Vi startade ganska sent ca kl 19 med oss hade vi Kia och hennes dotter Willma som skulle följa med för första gången. Vi hade också med oss familjen Larsson som sov i sin husvagn.
Det var mycket nytt för Willma med allt vad husbil hette, att det fanns toalett, dusch, kök och sängplatser i en bil kan vara svårt att förstå när man är 4 år.
Eftersom vi kom iväg ganska sent, för en 4 åring, blev vår första övernattning redan i Ö-vik vid Foppa Arena som jag kallar isladan i Ö-vik.

17/5
Eftersom det blev sent innan alla hade somnat kom vi inte iväg som planerat, utan det blev sovmorgon.
Dagens mål var Ikea, men de hade öppnat för länge sedan när vi anlände och vi kunde inte parkera på vår vanliga plats utan det fick bli på Coop forums parkering. Barnen fick leka i bollhavet under en timme när vi var inne på Ikea.
Kvällen kom och det var dags att sova, platsen som vi stått på var inte lämplig sovplats eftersom det lutade en hel del. Vi förflyttade oss upp till parkeringen uppe vid Bauhaus men efter en stund började det komma ungdomar i sina bilar, de var inte intresserad av oss men vi förstod att det var här de lekte med sina bilar på kvällarna, så vi åkte åter ner till Coop Forum men valde den bakre ingången där vi hittade en plan yta.

18/5
Eftersom damerna inte fått en hel dag med shopping vid Ikea så gick vi karlar med på att de skulle få gå och handla även denna dag.
När middagen närmade sig begav vi oss till Norra Berget, som är ett friluftsområde i Sundsvall. Här fanns gott om parkeringsytor, i en fantastisk omgivning. Barnen gick till lekparken medans vi karlar startade grillen och fixade maten. Detta är en plats jag varmt kan rekommendera läs mer på Norra Berget | Sundsvalls stadspark

19/5
Denna dag var det barnen som var ivrigast, vi skulle nämligen till äventyrsbadet. Kl10 stegade vi in i himlabadet och lämnade det kl 17 alla var rena och glada.
Inför middagen åkte vi åter upp till Norra Berget, där det var ett ungdomsgäng som grillade och hade börjat spela brännboll.
När det var dags att sova flyttade vi oss upp till toppen intill utkikstornet. Vi somnade till regnet som hade börjat under kvällen.

20/5
När vi vaken regnade det fortfarande. Vi återvände till IKEA där vi inhandlade några saker till och så småningom började hemresan, men betydligt senare än beräknat.


Visst är vi lyckligt lottade vi som har möjlighet att "bara" ta en sväng i Vårt vackra land, och få en stunds avkoppling från vardagen. Jag rekommenderar er alla att ta tillvara den tid vi har här på jorden och göra det bästa av dagen.
 
Senast redigerad av en moderator:
Toppen