• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Många waypoints i Garmin

F

F.d. 58815

Guest
Hej

Jag sitter och funderar på att köpa en garmin nuevi 1490. Kan man få t.ex alla tyska ställplatser på den, eller är det för litet minne i den ? I förlängningen vill vi kunna lägga in andra länder också + lite cache-pointer. Är det månne en hel drös av olika minneskort som krävs ? I sverige kan jag använda min iPhone till detta men det är utomlands jag är lite fundersam över då både Telias navigator och cacheletande tar en del kraft.
Kjelle

J

Jarn

Guest
Sv: Många waypoints i Garmin

Jag har en Garmin 1490 och har lagt in Bordatlas alla ställplatser i den, fartkameror, HBKs lista som Carnival gjort plus en hel del andra POIs och jag har gott om plats kvar på det inbyggda minnet.
Samtidigt har jag också rensat ut alla olika språkfiler och hjälpfiler till dem på de språk jag inte behöver.

F

F.d. 25168

Guest

Har du extraminneskort isat ( SD f.eks 4 ) kan du have over 1 million poi :)

GPI filen i denna tråd http://www.husbilsklubben.se/forums/t44095/ har ca. 145.000 poi's och har kört den på en gammel Garmin 660FM, så du kommer inta at have nogle problemer.

Gunillas Kenth

HBK in Memoriam
Kommun
Hässleholm

1000 Waypoint, vilket är sådana punkter som man själv snabbs trycker in på GPS'n.

Dessutom oändligt många "Punkter av intresse" (POI), beroende på hur stort ditt extraminne är. Jag kommer inte att kunna fylla mitt under resten av mitt liv.

Det kan förekomma på vissa GPSer att man måste in och tala om maxgränsen men det finns lösningar på hur här i vårt eminenta forum (än sålänge).

F

F.d. 58815

Guest

Hej...
....och tack för snabba svar (som vanligt) Nu ska jag beställa en :spinny:

Ska bli jättekul att träffa er efter vägarna. Bara min fru (Ann) slutar jobba snart, det blir 1 augusti i år,
så ska vi dra iväg på en lång (tror vi) resa :D :D

Ps: visste inte att man gjord skillnad på WP:s och poi:s :oops:

Kjelle

Senast redigerad av en moderator:
Toppen