• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Många bokstäver blev det ………

kullen

HBK Medlem
Inlägg
371
Kommun
Botkyrka
HBK-Nr
3656
Medlemskap
2024
Många bokstäver blev det på mitt nya utbyteskörkort som jag fick igår. På behörighetsraden står det nämligen 14 bokstäver och 4 siffror, på det gamla kortet var det 7 bokstäver. Får jag med alla dessa bokstäver och siffror styra en jumbojet.;) Idag ska jag hämta nytt pass, 5 månader efter att jag beställde tid hos polisen för passförnyelse. Nu är det bara till och åk. Körkortet tog ännu längre tid att förnya, det tog 9 månader, att det tog så lång tid beror på att när jag skickade in ansökan om körkortsförnyelse tillsammans med läkarintyget så kom det till Transportstyrelsen kännedom att jag för fyra och ett halvt år sedan hade genomgått en bypassoperation, då skulle jag inkomma med intyg från en kardiolog i annat fall skulle mitt körkort dras in. Det som jag tycker är något konstigt i sammanhanget är att jag har ju träffat många hjärtläkare på alla efterkontroller på Huddinge sjukhu, men ingen har någonsin tagit upp ämnet körkort. Något för er där ute som genomgått en liknande operation, även ballongsprängning att tänka på om ni ska förnya körkortet.
Kör lugnt och blinka när ni svänger så kanske vi ses i Spanien eller på Sicilien i vinter.
 
Toppen