• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Månadsuppdateringar Sygic

PeterK

HBK Medlem
Inlägg
8.791
Kommun
Köping
HBK-Nr
14860
Medlemskap
2024
Nu kan man prenumerera på månadsuppdateringar på kartmaterialet i Sygic.
11,99€ per år.

Kan detta vara värt 1€ per månad?
 
R

RobbeS

Guest
Jag tror jag betalade ca 200 kronor för en livstidslicens för hela europa. Vet dock inte om kartorna uppdateras varje månad men dom uppdateras då en tre till fyra gånger per år.
 

PeterK

HBK Medlem
Inlägg
8.791
Kommun
Köping
HBK-Nr
14860
Medlemskap
2024
Det stämmer med 3-4 uppdat./år,
Jag köpte hela världen för 275kr.
Jag har livstidslicens på:
Basic world
Premium world
Dashcam
Head up display


Frågan är om småändringarna varje månad kan vara värt att ha, det är ju ett hattande fram o tillbaka med hastighetsbegränsningar t.ex.
 
Senast ändrad:
R

RobbeS

Guest
Det stämmer med 3-4 uppdat./år,
Jag köpte hela världen för 275kr livstid.

Frågan är om småändringarna varje månad kan vara värt att ha, det är ju ett hattande fram o tillbaka med hastighetsbegränsningar t.ex.

Nä, tror inte det faktiskt. Har väldigt sällan upplevt att Sygic inte varit uppdaterad ens här uppe i norrland. Förutom vid nybyggnation av vägarna men då har uppdateringen kommit ganska snabbt då vägen är klar.
Läste någonstans att det finns ett eller om det var två företag i världen som tar fram navigationskartor åt alla navigationstjänster oavsett om dom heter Sygic, Igo, Tomtom eller Garmin m.fl. Frågan är ju hur fort dessa företag uppdaterar sina kartor. Kan tänka mig att det är en hel del kvalitetssäkrande och kontrollerande innan en ny vägsträckning tas med i grundmaterialet som nyttjas i våra navigationsappar.
 

PeterK

HBK Medlem
Inlägg
8.791
Kommun
Köping
HBK-Nr
14860
Medlemskap
2024
Sygic använder väl Tomtom´s kartmaterieal.
Därifrån kommer det 3-4 uppdat. / år.

Det som uppateras var månad ska vara:
Vägnätet
Adresser
P.o.i.
Trafikregler
Hastighetsbegränsningar
Stationära fartkameror
 

Knut

FD HBK Medlem
Inlägg
19.559
Kommun
Australien
HBK-Nr
994
Medlemskap
2022
De 2 store kartleverandørene er Here (tidligere NAVTEQ) og TomTom (har glemt hva tjenesten hette før TomTom tok over). Men OpenStreetMaps er det tredje alternativ - ofte gratis eller nesten gratis. Det en betaler for ved OSM kart er formateringen for den enkelte app eller navigator. For de 2 store er det en grunnpris plus pris for formatering.
 

Pelle&Lena

HBK Medlem
Inlägg
2.476
Kommun
Gävle
HBK-Nr
570
Medlemskap
2026
Passade på att köpa
Basic World
Dashcam
Europa Premium
Head up Display
Real wiew Navigation

Livstidslicenser för 3 - 5 euro st under black friday dagen.
 

Affezell

HBK Medlem
Inlägg
4.029
Kommun
Söderhamn
HBK-Nr
4542
Medlemskap
2024
Köpte antagligen en livstidslicens på Sygic för säkert 8 år sedan och la upp det på paddan för 4 år sedan så döm om min förvåning får jag kartuppdateringar. I programmet står min gamla Epost adress men får det ändå på min nya adress??
Hittar ingenstans där jag kan ändra till min nuvarande?
 
Toppen