• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

MØRKELEGGINGSGARDIN

Credo763

HBK Intresserad
Kommun
Norge
Jeg har en mørkeleggings gardin innefor frontruten av den typen som man trekker ovenfra og ned, det som er problemet mitt er at den siger ned av seg selv noe som er skummelt når man kjører så jeg har måttet låse den med noen klyper.
Så det jeg lurer på er om noen her har noe tips på hvordan det er å stramme opp / ta service på disse gardinene??
Mvh
Terje

Kompis

HBK Medlem
Kommun
Norge
HBK-Nr
17915
Medlemskap
2026
Sv: MØRKELEGGINGSGARDIN

Om det er som en vanlig rullgardin, så er det en rund pigg i ene enden og en flat/låst ende i andre. Den er det bare å snurre rundt og stramme fjæren så den holder gardinen oppe.

Conny

HBK Medlem
Kommun
Sundsvall
HBK-Nr
4867
Medlemskap
2025

Hej!
Alternativet i Norge är väl att stå utanför och snurra på bilen?
//Conny
(förlåt men jag kunde inte låta bli :oops:)

Credo763

HBK Intresserad
Kommun
Norge

Jeg har forsøkt å snurre på bilen men det hjalp ikke siden det ikke er rullegardin jeg har, den som er montert i min bil er en sånn som bretter seg sammen også er det noen snorer på hver side!
MVH
Terje

Conny

HBK Medlem
Kommun
Sundsvall
HBK-Nr
4867
Medlemskap
2025

Jeg har forsøkt å snurre på bilen men det hjalp ikke siden det ikke er rullegardin jeg har, den som er montert i min bil er en sånn som bretter seg sammen også er det noen snorer på hver side!
MVH
Terje
Hej!
Först trodde jag att det var en rullgardin á la IKEA utan fjäder som man får dra upp och dra ner. Men översatt till svenska så betyder "bretter" väl "viker" så jag ser framför mig något som beter sig lite som en persienn och som IKEA kallar "plisségardin"(jmf. jalusi). Är det var något liknade du har?
//Conny

Credo763

HBK Intresserad
Kommun
Norge

En stor takk til Knut for godt tips, jeg sjekket idag og fant flere slike fjærstrammere som du nevnte, strammet disse så nå er den som ny igjen.

MVH
Terje

Toppen