• Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

MÖSS

Micke & Lillian

HBK Medlem
Inlägg
429
Kommun
Eda
HBK-Nr
81
Medlemskap
2024
Hej på er där ute i Husbils sverige. Jag läste i ett annat forum att man skulle hacka gul lök o lägga i husbilen för att hålla mössen borta. Jag prövade det + enris dom jä..a mössen bär bara omkring löken i bilen er det någon annan som vart ute för det. MVH Micke :santa1:
 

Sune A

HBK styrelse suppleant
Inlägg
112
Kommun
Herrljunga
HBK-Nr
124
Medlemskap
2024
Sv: MÖSS

hej alla hbvuti landet när det gäller möss , lägger jag ut enris under bilen och lök.

passa på tillönska eder en God Jul och Ett Gott Nytt År.
 
F

F.d. 55256

Guest
Sv: MÖSS

Har under tre år provat med enris, provat med elmotare, provat med lök, försökt att sätta plåtar runt hjulen, men antagligen hoppar de små raringarna upp under bilen. Det enda radikala, som gör att bilen är musfri i år är(med risk att få en spark i ändan) GIFT. Fyra betesstationer runt bilen + två stycken strategiskt placerade i garaget bredvid och 2 i ladan på andra sidan med Granngårdens värsta medel gör susen inga möss, katten får hålla till ute på gärdet om burkmaten inte duger, han ligger förresten mest på sin stol i köket och sover. Kanske många tycker att jag brutal mot mössen men vad gör man?
 

Bilagor

  • IMG_0097-400.jpg
    IMG_0097-400.jpg
    18,6 KB · Visningar: 314
Toppen