• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Lysrörskåpa Hymer -90

F

F.d. 22088

Guest
Hej

Har lyckats ta sönder plastlocket till lysröret på våran Hymer - 90 :( Var kan jag hitta en ny/begagnad ?

Hälsningar
Anders

Knut

FD HBK Medlem
Kommun
Australien
HBK-Nr
994
Medlemskap
2022
Sv: Lysrörskåpa Hymer -90

For å få hjelp med å finne saken så legg med et bilde av det du har igjen av lampen - elelr av en hel tilsvarende. Skulle tro det er en standard lampe som du kan finne hos Reimo eller andre web-shop, om allt annet svikter så har du Hymer sin reservdels avdeling.

JANKRO

HBK Hedersmedlem
Kommun
Norrköping
HBK-Nr
854
Medlemskap
2040

Hej anders, är det en sådan här du menar ?

PICT0008-400.jpg

Om det är en sådan..plastlocket...? Är det glaset eller plasgaveln du menar. Biltema har faktiskt samma armatur men tyvärr för 8W lysrör så den är kortare. Om du behöver gaveln så är det samma, behöver du själva glaset så kan man skaffa två st. och skarva glaset på mitten som på bilden.
Du kan annars ringa till Hymercenter för de har rätt mycket delar även till äldre bilar.

Biltema.
Lysrörsarmatur, 12 V - Biltema

Hymercenter.
Nya husbilar och begagnade husbilar på Hymer Center i Örebro, Ängelholm och Stockholm - Reservdelar & Tillbehör

Lycka till JANKRO.

F

F.d. 22088

Guest

Ah tack för svaren :yes: jag har mailat till hymer. Har inte dom så tar jag den från Biltema istället :)

Hälsningar
Anders

Toppen