• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

"Lutande" område på elmia

elliot easy

HBK Medlem
Inlägg
134
Kommun
Abbekås
HBK-Nr
9392
Medlemskap
2024
Hej,, en fråga till någon som vet och har varit på Elmia innan.
Kan man stå på område (2-3) med husbilen? någon har sagt att det lutar mycket där,,!
Och om det finns någon som råkar ha en biljett över till område 1 så köper jag den gärna. Hälsar Peter,,,,
:spinny::spinny:
 
H

hianders

Guest
Sv: "Lutande" område på elmia

Vi har ofta (mestadels) stått på område 2 och visst lutar det men det finns också relativt plana delar. Längst ner på område 2 är det hyfsat plant. Brantast är det nog längst upp vad jag minns. Det finns ofta pallningsvirke som man kan få "låna" i stora lådor. Man kan ju ofta inte önska plats eftersom man anvisas plats av parkeringsfolket.

Lycka till!

fru hianders/Inger
 
F

F.d. 29989

Guest
Sv: "Lutande" område på elmia

Vi stod nästan längst ner område 2 förra året.
Efter regn på söndagen hade vi med tur och lite skicklighet att komma därifrån utan problem. Ett gäng med bilar hade jätteproblem med att köra fast i gräset och leran som det då blev. Många fick nog göra en kraftig underredstvätt. Traktorhjälpen från Elmia uteblev då många hade problem. Rekomendation = undvik att stå längst ner, vid regn blir det jättehalt.
Vi kommer i år stå lite högre i område 2 så att man inte får för mycket uppförsbacke vid utfarten som är en liten grusad väg, samt ta med snökjedorna om det skulle krisa.
Mvh Philip
 

skoogis

HBK Medlem
Inlägg
1.040
Kommun
Trosa
HBK-Nr
364
Medlemskap
2026
Sv: "Lutande" område på elmia

allt löser sig, går det inte att stå i för stor lutning, Ja då står man inte där.
Ha det.
Skoogis
 
F

F.d. 29979

Guest
Sv: "Lutande" område på elmia

Jag påtalade problemet för arrangörerna i fjol och kom med förslaget att om man ställer husbilarna med nedförslutet i sidan på husbilen istället för som idag på längden är det betydligt lättare att palla upp bilen i lod.
Vi hade stora problem att få kyla i vårt kylskåp när lutningen var på cirka 4-5 grader.
Det blir dessutom lättare att starta med lutning i sidled än uppförsbacke.

Hoppas på att arrangörerna äntligen tänkt till för detta årets mässa!
 
Toppen