• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Lurad

F

F.d. 3088

Guest
Kom att tänka på en sak med tanke på husvags-bilsmässan på Elmia.
Där finns ju alltid ett gäng knallar, nasare eller vad dom kallas som säljer olika produkter
vissa bra grejer andra dyrt skräp.
Här på sidan komenterades vissa produkter efter förra mässan. Då vore min tanke vad skall man passa sig sig för, och vilka grejer rekomenderas.
jag har två erfarenheter själv, köpte bra vulktejp o lim, men sämre påse till kläder o dylikt
Problemet är ju att man står framför en tjomme med mick under hakan och svadan går för fullt rätt som det är står man där med en påse i näven och överlämnar en hundring
sedan går man därifrån och ser ut som ett fågelholk i ansiktet, och säger till sig själv f-en jag skulle ju inte handla något:mad:

Hoppas diskusionen kommer igång här nu:cool:

Mvh/Gurra

F

F.d. 2692

Guest
Sv: Lurad

Köpte en vertikalgrill förra året, den kan jag rekommendera.
Det är inte så stor grillyta men räcker för 2 personer.

Kommun
Norrtälje
HBK-Nr
826
Medlemskap
2026

Vad fick du ge för grillen Janne? På Plantagen reade de nu ut vertikalgrillen för 100:-. Jag köpte dock ingen eftersom vi är nöjda med den grill vi har.

F

F.d. 3088

Guest

Anne-Louise
Ser på din Avatar att du köpt en gubbe :D

Gurra

Kommun
Norrtälje
HBK-Nr
826
Medlemskap
2026

Det gäller att passa på när det är rea vet du. Jag testade bara att lägga in en bild och det lyckades. Ska byta bild snarast när jag har plåtat något kul.

F

F.d. 2692

Guest

Ann-Louis,
kommer inte ihåg vad den kostade, den var inte dyr, men dock mer än 100:-

F

F.d. 15719

Guest

Tror inte att Ann-Louise blev lurad i alla fall!

Undrar hur mycket hon gav för gubben??

Han kan säkert sköta både grillen och andra saker ....

/elisabeth

F

F.d. 3088

Guest

Hmm ingen som köpt skräp? kanske pinsamt å berätta :D
Nu menar jag inte gubben:D

Utan prylar på Mässan förra året, kan väll inte bara vara jag (plastpåsen):confused:

Gurra

F

F.d. 11293

Guest

köpte en trissa att sätta på borrmaskinen för att polera bil lacken spegelblank,
av en marknadsförsäljare som pratade så att käken höll på att gå ur led, provade hemma vad hände, huven blev grå :swoon:

:)

F

F.d. 3581

Guest

Köpte en ny McLouis 690G av en snubbe från ett företag i tassemarkena kring Tranås som hette BoiBil AB, på mässan 2002, och det kan inte rekommenderas....

ds

Sussie o Bernt

HBK Medlem
Kommun
Ulricehamn
HBK-Nr
244
Medlemskap
2025

Vi tyckte också att vi blev lurade förra året på mässan. Köpte plastpåsar, stora och små som man kunde lägga typ kuddar och täcken i och sedan suga ur luften med en dammsugare. Efter ett litet tag hade nästan alla mer eller mindra blivit så stora att garderobsdörren började öppna sig. Alltså dom tog mindre plats utan platspåsar. Vi reklammerade och fick nya påsar, men med samma resultat.

Numera använder vi bara plastpåsar till bullbaket!

:confused:

Kommun
Norrtälje
HBK-Nr
826
Medlemskap
2026

Visst är han kul att ha på bild. Han är i alla fall köpt och inte vunnen på bingo, enligt bilden alltså. H
Han sitter ju även på denna bild, tagen på Öland med bron som bakgrund.

Senast ändrad:
F

F.d. 297

Guest

Hej! Håller med dig. Det finns mycket bra och mycket dåliga saker som man blir lurad på så man ska nog tänka sig för innan man handlar men det är lätt att säga när man lockas av alla div. saker som finns. Om vi åker dit i år då ska vi se om dom har safareroom på mässpris för dom är ju så dyra annars. Nu har vi ju en ny bil så nu behöver vi inte titta efter sådan men alltid lika roligt att jämföra ändå. I så fall åker vi bara en dag på mässan det får räcka. Vi tänkte gå på den nya mässan i Kista i oktober 9 10 var den. Men klart Elmiamässan är ju den stora mässan. Jag tycker det blir så mycket folk så det är svårt att komma fram med rullstol men vi har ju varit på många mässor när vi hade husvagnar som är pase för oss nu sedan vi skaffade husbil. Men roligt att titta i alla fall.

Mvh
Anita o Risto i Täby

Mangan1

HBK Medlem
Kommun
Jönköping
HBK-Nr
1328
Medlemskap
2025

Hej! Ni som funderar på solceller.:confused:
Ny teknik har landat på marknaden, SIC paneler och MPPT regulator!:yes:
= Laddning även under en lyktstolpe och ~30% mer "kräm" en solig dag.
Priserna kommer att falla med bortåt 40% det närmaste året. (Kisel är på väg ut)

Mvh. Från en helt novis... ;) (Opssss. nu stack jag ut hakan igen...)
..................................................................................................................
Jag kommer att ströva omkring på mässan hela torsdagen och njuta av pratkvarnarna,
kanske tom. bli lite lurad på en plastpåse el. två, vem vet? Men hellre lurad på en plastpåse, än en hel husbil...
...........................................................
Klartext, Vi är Nöjd med vår nuvarande husbil! :):):)

Toppen