• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Lul. lul

marunga

FD HBK Medlem
Kommun
Tranemo
HBK-Nr
14029
Medlemskap
2022
Min gamla jänkare är egentligen ganska fräsch. Men lite spring hos div handlare med ut och in i nya vagnar gör att man blir lite skadad.
Så med ett besök hos Jula har vi börjat pimpa lite..

/M

Bilagor

• _DSC3551-2.jpg
    _DSC3551-2.jpg
    1,4 MB · Visningar: 13
  • 710_4352.jpg
    710_4352.jpg
    2 MB · Visningar: 11

annettehn

HBK Medlem
Kommun
Motala
HBK-Nr
7661
Medlemskap
2025
Sv: Lul. lul

Smart ide. Ja det är ju inte "mycket" som behövs för att göra en enorm skillnad. O särskilt dyrt är det väl heller inte!
Ska titta över min gamla trotjänare med,, alltid roligt med lite nytt till en billig peng.
Tack för tipset!

Har du fler så lägg ut bilder vetja,, vi snor idéerna direkt,,, hihi
Mvh//. //Annette

marunga

FD HBK Medlem
Kommun
Tranemo
HBK-Nr
14029
Medlemskap
2022

Hund och heltäckningsmatta i husbil går dåligt ihop. Därför investerade jag i en värstingdammsugare! Den var inte gratis men det är inget annat heller..

Det blev inga repor på bordet. Det bytte jag tidigare. Det är en massiv ekskiva som även gjordes mindre, då jag tycker att standardborden alltid är för stora.

/M

Bilagor

• _DSC5618-2.jpg
    _DSC5618-2.jpg
    2,2 MB · Visningar: 37
F

F.d. 53358

Guest

Har du fått hjälp med städningen.
Hur har du tränat jycken? Tänkt göra detsamma med våran, men han är ju så liten. (3 kg)

F

F.d. 2621

Guest

Uj uj uj, så fint du gjort! Och jag kommer ihåg så fint du ordnat det för hunden
(hundarna ???).

Flat Mates

Knut

FD HBK Medlem
Kommun
Australien
HBK-Nr
994
Medlemskap
2022

Rett dammsugare for husbil! Det finnes orginal lader fra 12V for disse.
Finnes en specialutgave for bilbruk med begge ladere og munnstykke for fjerning av dyrehår.

PeterK

HBK Medlem
Kommun
Köping
HBK-Nr
14860
Medlemskap
2025

Hund och heltäckningsmatta i husbil går dåligt ihop. Därför investerade jag i en värstingdammsugare! Den var inte gratis men det är inget annat heller..

Det blev inga repor på bordet. Det bytte jag tidigare. Det är en massiv ekskiva som även gjordes mindre, då jag tycker att standardborden alltid är för stora.

/M

Har du nån länk till värstingen ??

Knut

FD HBK Medlem
Kommun
Australien
HBK-Nr
994
Medlemskap
2022

Det er en Dyson DC62 Animal pro, for husbilen valgte jeg selv Dyson DC 34 Car & Boat Handstaubsauger: Staubsauger Preisvergleich - Preise bei idealo.de inkjøpt i Tyskland. Den er utviklet i England, og selges i de fleste land - det hender en kan finne de i Sverige og Norge selv om det ikke er vanlig hyllevare.

En rettelse det er ikke en DC62 - de har alle fargede rør. Mulig det er en av de mange variantene av DC34 eller DC35 med det lange røret.

marunga

FD HBK Medlem
Kommun
Tranemo
HBK-Nr
14029
Medlemskap
2022

Förlåt en okunnig, men vad är det för dammsugare?:)

Det är en Dyson C35. Den som Knut refererar till saknar det långa röret och det är ganska skönt att gå rak när man städar.:)

Det är ett genomtänkt system och motormunstycket gör att det verkligen blir rent.

Men har man inte heltäckningsmatta och/eller hund i husbilen är det nog lite overkill.

/M

Knut

FD HBK Medlem
Kommun
Australien
HBK-Nr
994
Medlemskap
2022

Kan være litt enig selv om vi har totalt 3 stk Dyson - 1 stk DC35 Car & Boat i husbilen i Sverige, 1 stor uppright eldre med kabel og en DC35 med langt rør og 2 motormunstykker i Australia. Den store brukes endast ved stor rengjøring. Selv DC35 suger kraftigere enn en AEG 1600W vi har i huset, og motormunnstykkene gjør en ekstra bra jobb på møbler og tepper.

PeterK

HBK Medlem
Kommun
Köping
HBK-Nr
14860
Medlemskap
2025

Jag blev riktigt sugen på denna, verkar vara det bästa man kan få tag på.
en fråga,
Hur laddar ni den i husbilen ?

marunga

FD HBK Medlem
Kommun
Tranemo
HBK-Nr
14029
Medlemskap
2022

Tror det finns en modell för 12 volt. Men jag har en liten inverter från Clas i Sjön, för min mac går heller inte på 12 V. En liten som bara ger 150W och kostar nån hundring..

/M

Såg att batteriet hade en spänning på 22,2 V, så det finns nog ingen mod för 12 V.

Senast ändrad:

Knut

FD HBK Medlem
Kommun
Australien
HBK-Nr
994
Medlemskap
2022

Utgaven DC35 Car&Boat leveres med lader fra 12V, forskjellen fra den som hunden holder (DC35 Animal)er at det lange røret er byttet ut med en slange. Pris i Tyskland litt over €200, det finnes muligheter for å bestille 12V laderen for seg gjennom en forhandler. Har ikke funnet noen i Sverige og det er like greit å bestille fra en tysk webshop.

Micke & Lillian

HBK Medlem
Kommun
Eda
HBK-Nr
81
Medlemskap
2025

jag såg att netonnet har Dyson DC 34 Animal för 2490:-
Dyson DC 35 2990:-

Senast ändrad: