• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

LUFTNING EFTER DIESELFILETRBYTE

F

F.d. 29779

Guest
Hej
Har någon en instruktion efter dieselfilterbyte på en MB 416 sprint map luftning av bränslesystemet, bättre upp om någon av er har en instruktionsbok/verktygshandbok för denna modellen. (Har bara tidigare utfört detta på min båtmotor VP MD10 där det fanns en pumpspak).

MVH
MrDICK

Tommy

HBK Medlem
Kommun
Håbo
HBK-Nr
515
Medlemskap
2025
Sv: LUFTNING EFTER DIESELFILETRBYTE

Hej!
Jag har en instruktion på Tyska, har läst men inte förstått!
Jag kan scanna och lägga ut alt. skicka till Dig.
Hälsningar

Kjell Anders

HBK Medlem
Kommun
Landskrona
HBK-Nr
23
Medlemskap
2025

Allå!

MB 416 ska väl inte behöva luftas, den är väl självluftande liksom de flesta nyare diselbilar. Bara köra startmotorn tills den startar, dock med ca 10 sek intervall.

Kjell

Inger o Tommy

HBK Medlem
Kommun
Mölndal
HBK-Nr
2664
Medlemskap
2025

Häll diesel i filtret, om du inte redan gjort det. Blir lättare att starta då. Vi gjorde det misstaget att inte fylla filtret, dock inte på husbilen. Det tog en evighet att starta. Bogsering, för att inte göra slut på batteriet, och en massa svordomar.
Lycka till.

Inger

Toppen