• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Luftfjädring.

cmd63

HBK Medlem
Kommun
Borlänge
HBK-Nr
9973
Medlemskap
2025
Hej i solen!

Funderar på att montera luftfjädring/ tillsatsfjädring bak på våran Ducato Maxi -88. Är det någon som har erfarenhet av Dunlops fjädringssats. Är bra pris på de nu men är det någat att ha?

M.v.h.
CMD63

Affezell

HBK Medlem
Kommun
Söderhamn
HBK-Nr
4542
Medlemskap
2025
Sv: Luftfjädring.

Har haft både Karnag, Dunlop och nu sist Goldschmitt hjälpluftfjädring på mina bilar. Funktionen är domsamma men anser att Goldschmitt's system med dubbelbälg är bäst. Både Karnag's och Dunlop's bälgar fick en sjuk vinkel om man hade lite luft i. Krävde nästan att dom var fyllda med c:a 5 kg innan dom rätade ut sig. På Goldschmitt's dubbelbälgar syntes ingen skillnad även om dom var helt tomma. Det berer på dubbelbälgen som kan tryckas ihop till ingenting utan att bli deformerad.

Toek

HBK Medlem
Kommun
Tyresö
HBK-Nr
4805
Medlemskap
2025

Hej

Om du tittar under sköt om husbilen eller sök på Luftjädring så har jag skrivit hur jag monterat luftfjädring på min Ford 08
Jag monterade sent i höstas så jag har ej provat ännu men jag är övertygad att det kommer att fungera utmärkt enär det ej fanns någon fjädring bak att tala om.
Jag använde Al Ko bälgar och Karnag styrdon.

Hälsningar

Rusken

HBK Medlem
Kommun
Norge
HBK-Nr
4874
Medlemskap
2026

Hej i solen!

Funderar på att montera luftfjädring/ tillsatsfjädring bak på våran Ducato Maxi -88. Är det någon som har erfarenhet av Dunlops fjädringssats. Är bra pris på de nu men är det någat att ha?

M.v.h.
CMD63

Etter å ha montert tilleggs luftfjærer på en husbil jeg eide tilbake i 2003, så har alle mine husbiler etter dette fått montert ett slikt kit. Alle fra Goldschmitt og 6" belg. En av de beste greier man kan montere på husbilen spør du meg.

Anbefales....

Toppen