• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Luftfjädring, höj och sänkbar.

F

F.d. 64253

Guest
Vet att det finns Renault master chassie med hel luftfjädring, problemet är att jag inte hittar några bilder på Google som visar vilken typ av luftbälgar som ersätter original fjädrarna i framvagnen, bak är det enkelt att fixa, är det någon som har tips?
Förstår inte varför man ska betala 70000:- för ett hydrauliskt system bara för att stå i våg med all den extra vikten det innebär… när man kan använda luftbälgar och få bättre comfort samtidigt.
Finns det inga tips eller bilder så kommer jag oavsett att lösa problemet för eget bruk, blir ju lite irriterad när stora företag skryter om luftfjädring bak på diverse chassie, kan dom bara lösa dom enklaste problemen? och lura kunderna med överpriser….
 
F

F.d. 64253

Guest
Vet att det finns Renault master chassie med hel luftfjädring, problemet är att jag inte hittar några bilder på Google som visar vilken typ av luftbälgar som ersätter original fjädrarna i framvagnen, bak är det enkelt att fixa, är det någon som har tips?
Förstår inte varför man ska betala 70000:- för ett hydrauliskt system bara för att stå i våg med all den extra vikten det innebär… när man kan använda luftbälgar och få bättre comfort samtidigt.
Finns det inga tips eller bilder så kommer jag oavsett att lösa problemet för eget bruk, blir ju lite irriterad när stora företag skryter om luftfjädring bak på diverse chassie, kan dom bara lösa dom enklaste problemen? och lura kunderna med överpriser….
Gäller Renault Master 2 framvagn, med en väldigt speciell övre bärarm.., alltså inte ett mcpherson fjäderben..
 
Toppen