• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller nu även för kalenderåret 2026.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Lucka till garage

• Startad av Startad av F.d. 50490
  • Startdatum Startdatum
F

F.d. 50490

Guest
Jag undrar om det finns lister för att göra en ny lucka till garaget, då skulle man kunna göra en egen storlek.

Sv: Lucka till garage

Jeg ble advart mot å gjøre dette.
Hva som finnes inne i veggen vet bare påbyggeren.
Firmaet i Tyskland som jeg spurte ville IKKE gjøre jobben.

Hej
Några lister att göra egna luckor har jag inte hittat men däremot har kamafritid ett antal i luckor med karm olika storlekar.
Min gamla hymer har 2 extra luckor till det bakre lastutrymmet.

Der er i dag nesten uvanlig at husbilsfabrikkene lager sine egne luker, de kjøper lukene ferdige fra fabrikker som ikke lager stort annet.

Tack för tipset.
Jag kollar färdig lucka, men jag får problem med lacken.

Tack för tipset.
Jag kollar färdig lucka, men jag får problem med lacken.

"Färdiga luckor" består nästan alltid av karm med luckram på gångjärn. Den biten som sågas ur används som lucka så du har alltså bilens orginallack kvar på luckan.

Det Harry beskriver er det som ofte kalles service lucka - Thetford har et antall forsjkellige størrelser av slike. noe annet er de luckene som har tynne alurammer og gjerne en noe tynnere plate enn hva som er normalt i en husbil vegg. Disse måe en få lakkert i rett farge selv.

Kan en klare seg med en service lucka så er det meget enkelt, tegn på og lag et hull et sted som skal fjernes og sag ut og tilpass veggbiten.

Tillbaka
Toppen