• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Lucka från bodel till garage?

vorsteh59

HBK Medlem
Inlägg
4
Kommun
Umeå
HBK-Nr
36752
Medlemskap
2024
Någon som köpt/tillverkat en lucka in till garaget från bodelen. Ev köpt en ram, och använt den utsågade delen. Isf var hittar man en ram med olika storlekar som är gjord för inv montering?
 

Gunnar

HBK Hedersmedlem
Admin medlem
Inlägg
17.588
Kommun
Malmö
HBK-Nr
5
Medlemskap
2040
Jag gjorde en lucka bakom trappan upp till dubbelbädden i vår Frankia, bakom luckan i det lilla lastutrymmet hade vi korgen för smutstvätten.
 

Plisse

HBK Medlem
Inlägg
45
Kommun
Kristianstad
HBK-Nr
34066
Medlemskap
2025
Original i vår Rimor från 2014, ser ut såhär:

1683535703582.png

Då jag har byggt hundbur i garaget gjorde jag en ny egen lucka med hjälp av fyndhörnan på Ikea, samma storlek fast med ett nät så hundarna kan se in, och det blir lite mer samma temperatur i hunddelen.

1683535841989.png

Målade den svart för, jag inser att det aldrig går att hitta exakt samma fanér som orginalet, och jag vill inte fördärva originalet. Går lätt att byta tillbaka till original, jag har använt samma lås och gångjärn.

Nej, hundarna sitter inte där under färd, då är de bältade i godkänd sele. Men det är praktiskt ibland att kunna sätta blöta hundar i buren en stund tex.
 

vorsteh59

HBK Medlem
Inlägg
4
Kommun
Umeå
HBK-Nr
36752
Medlemskap
2024
Original i vår Rimor från 2014, ser ut såhär:

Visa bilaga 228146

Då jag har byggt hundbur i garaget gjorde jag en ny egen lucka med hjälp av fyndhörnan på Ikea, samma storlek fast med ett nät så hundarna kan se in, och det blir lite mer samma temperatur i hunddelen.

Visa bilaga 228147

Målade den svart för, jag inser att det aldrig går att hitta exakt samma fanér som orginalet, och jag vill inte fördärva originalet. Går lätt att byta tillbaka till original, jag har använt samma lås och gångjärn.

Nej, hundarna sitter inte där under färd, då är de bältade i godkänd sele. Men det är praktiskt ibland att kunna sätta blöta hundar i buren en stund tex.
Jättefint tänkte samma sak med hundbur i en del av garaget. Tyvärr finns ingen lucka där i nuläget. Därför skulle jag vilja få tag i en ram där jag kan använda den bortsågade delen som lucka. Alternativt få fatt i en lucka med samma träslag. Gallret kan sitta på garagesidan
 

jkbpower

HBK Medlem
Inlägg
9
Kommun
Gnesta
HBK-Nr
39866
Medlemskap
2024
Jättefint tänkte samma sak med hundbur i en del av garaget. Tyvärr finns ingen lucka där i nuläget. Därför skulle jag vilja få tag i en ram där jag kan använda den bortsågade delen som lucka. Alternativt få fatt i en lucka med samma träslag. Gallret kan sitta på garagesidan
Gammal tråd men fick du till något du är nöjd med.
Jag ska göra samma sak och funderar på om jag ska tillverka egen ram i alu och sätta dit den ursågade biten eller en skjutlucka av nåt slag.
 
Toppen