• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

LTC smart TV

ERIKPER

FD HBK Medlem
Inlägg
544
Kommun
Finspång
HBK-Nr
9272
Medlemskap
2022
Funderar på en smart LTC TV och om den direkt kan användas för att spegla från en Ipad t ex från SVT play, TV4 play, Netflix mm, eller om behöver t ex Crome cast för speglingen. Någon som har en sart LYC TV 22" eller 24"
 

Kronvall

HBK Medlem
Inlägg
838
Kommun
Blentarp-Sjöbo
HBK-Nr
11335
Medlemskap
2024
Dom apparna du nämner laddar du ned till TV:n från Google play butiken.
Dock är utbudet av appar inte samma i Google ”TV” butiken som i Google ”telefon” butiken.
Men finns inte appen i ”TV” butiken så kan man ju casta den från telefonen.
 

PeterK

HBK Medlem
Inlägg
8.791
Kommun
Köping
HBK-Nr
14860
Medlemskap
2024
Smartmodellen av LTC har TV-android som system, streaming-apparna du nämner finns redan (eller installeras) i tv'n och man använder tv-fjärren för att välja vad man vill streama, dock så skiljer en del appar sig åt mot mobil-android i funktion och möjligheter.
Jag har 2st 24" LTC i husbilen, varav den ena är s.k smart, men jag föredrar min äldre med extern Chromecast, enda fördelen på den smarta är blåtanden så jag kan streama ljudet ut i ljudanläggningen, så tycker jag.
 

Sysk167

HBK Medlem
Inlägg
143
Kommun
Sundsvall
HBK-Nr
31099
Medlemskap
2024
Tänk på att kolla så du får högsta möjliga siffra på Android som är TVns operativsystem.
Det säljs apparater med Android 7 & köper du en sån är det stopp för vidare uppdateringar av operativsystemet.
Den jag köpte för ca 2 mån sedan hade Android 9, vilket inte heller det är speciellt högt/bra.
Gällande Android version just nu är Android 11 & 12 skulle tydligen släppas 4/10. Fast då kommer det inte ut direkt till konsumenter som regel utan det tar som regel någon tid innan det landar "hos oss"...
Det är oftast processorn i apparaten som sätter stopp för uppdatering av op-systemet.
 

Västkustcamparen

HBK Medlem
Inlägg
1.122
Kommun
Ale
HBK-Nr
24499
Medlemskap
2024
Jag förespråkar varmt Xiamo TV-stick.
Vilken TV som helst som har en hdmi-port blir då "smart".
Den kopplas till datorns hdmi-port och den har android i sig och man laddar in play-appar i den. Den matas via USB-uttag.
Den kräver heller inte 2 enheter att kommunicera med som Chromecast gör utan det räcker med en telefon eller router.
Den har en egen fjärrkontroll och är väldigt enkel att konfigurera.
Den kostar från 390 kr.
Den har även inbyggd Chromecast om man vill spela upp något från telefonen på TV:n
 

Bilagor

  • Xiaomi.jpg
    Xiaomi.jpg
    368,6 KB · Visningar: 30

Knazig & Ilis

FD HBK Medlem
Inlägg
658
Kommun
Lidköping
HBK-Nr
25947
Medlemskap
2022
Jag förespråkar varmt Xiamo TV-stick.
Vilken TV som helst som har en hdmi-port blir då "smart".
Den kopplas till datorns hdmi-port och den har android i sig och man laddar in play-appar i den. Den matas via USB-uttag.
Den kräver heller inte 2 enheter att kommunicera med som Chromecast gör utan det räcker med en telefon eller router.
Den har en egen fjärrkontroll och är väldigt enkel att konfigurera.
Den kostar från 390 kr.
Den har även inbyggd Chromecast om man vill spela upp något från telefonen på TV:n
Håller med dig!

 

Michael S

HBK Medlem
Inlägg
4.179
Kommun
Kungsör
HBK-Nr
19308
Medlemskap
2026
Orsaken till att vi bytte TV överhuvudtaget, var den extremt långsamma stationssökningen för marksänd TV.
(Ca 10 minuter)

När TVn ändå skulle bytas blev det en 24" LTC smart, på rekomendation här i forumet.
Jag hade även krav på Blåtand, för att driva hörlurar. Dessa är guld värda, för vi har så olika morgontider.

Vi är mycket nöjda med LTC TVn.
 

ERIKPER

FD HBK Medlem
Inlägg
544
Kommun
Finspång
HBK-Nr
9272
Medlemskap
2022
Orsaken till att vi bytte TV överhuvudtaget, var den extremt långsamma stationssökningen för marksänd TV.
(Ca 10 minuter)

När TVn ändå skulle bytas blev det en 24" LTC smart, på rekomendation här i forumet.
Jag hade även krav på Blåtand, för att driva hörlurar. Dessa är guld värda, för vi har så olika morgontider.

Vi är mycket nöjda med LTC TVn.
Jag tycker LTC TVn är bökig att använda. Vi kör på de inbyggda apparna via wifi. När man startar måste man slå på TVn, sedan bläddra till rätt app som kan startas via ytterligare några tryckningar. Varför kommer den t ex inte ihåg vilken app man senast titta genom ?
 

Michael S

HBK Medlem
Inlägg
4.179
Kommun
Kungsör
HBK-Nr
19308
Medlemskap
2026
Jag tycker LTC TVn är bökig att använda.
Jo det kan man tycka, beroende på vad man jämför med.

I sak har du rätt. Men, vad är bättre?
Jag hittade ingen annan TV överhuvudtaget som har:
Blåtand.
WiFi
HD bild.
24" bildskärm.
Det var mina krav, andras krav kan vara olika.
 

Jonas123

FD HBK Medlem
Inlägg
1
Kommun
Karlstad
HBK-Nr
36977
Medlemskap
2023
Hej jag har lct smart tv och en blaupunkt stereo i bilen. Visst borde man väll få in ljudet i den via bluetooth? Jag hittar radion under bluetoothmenyn när jag söker efter enheter men lyckas inte koppla upp mig. Någon som har tips ?
 
Toppen