• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Loggbok/pärm kombinerat med register A-Ö

chaus&son

HBK Medlem
Inlägg
77
Kommun
Olofström
HBK-Nr
32953
Medlemskap
2024
Jag har under åren vi haft husvagn fört dagbok när vi varit på camping, lite om väder, vad vi gjort m.m. Nu när vi har husbil och flyttar på oss lite oftare så vill jag både skriva dagbok och samtidigt skriva upp vilka ställplatser/campingar och andra ställen vi stått på. Lite om hur servicehuset, toa, dusch, kök m.m var, och plus och minus på stället. Vilken ort och annan information för framtiden om vi skulle vilja besöka det igen, och som lite minne om vart vi varit.
Just nu använder jag ett finare spiralblock och en adressbok i A5 men hade velat ha en pärm i A5 som man kan fylla på med sidor efter hand som vi reser, så man kan fylla på med bilder också om man vill. Jag har letat på nätet men inte hittat det jag söker.
Hur gör ni vana husbilsåkare?
 

Klas & Emelie

HBK Medlem
Inlägg
26
Kommun
Falköping
HBK-Nr
32606
Medlemskap
2024
Vi har köpt denna boken
 

Kronan

HBK Medlem
Inlägg
2
Kommun
Luleå
HBK-Nr
28762
Medlemskap
2024
Var hittar du instruktioner på hur man gör, under husbilsplatser ser jag bara hur man hittar platser men inte hur man skapar en egen sida och sparar den.
 

Knazig & Ilis

FD HBK Medlem
Inlägg
658
Kommun
Lidköping
HBK-Nr
25947
Medlemskap
2022
Var hittar du instruktioner på hur man gör, under husbilsplatser ser jag bara hur man hittar platser men inte hur man skapar en egen sida och sparar den.
Se mitt utklipp.

Kryssa i "Dina platser" i de urval du vill se.
Favoritplatser behöver inte vara besökta platser utan, sådana du vill besöka.

Du behöver inte spara. De finns där när du valt vad du vill se.
(om du angett tidigare att du varit där alltså (Gärna med en recention också))
 

GunSil

HBK Medlem
Inlägg
30
Kommun
Bålsta
HBK-Nr
30674
Medlemskap
2024
Jag har under åren vi haft husvagn fört dagbok när vi varit på camping, lite om väder, vad vi gjort m.m. Nu när vi har husbil och flyttar på oss lite oftare så vill jag både skriva dagbok och samtidigt skriva upp vilka ställplatser/campingar och andra ställen vi stått på. Lite om hur servicehuset, toa, dusch, kök m.m var, och plus och minus på stället. Vilken ort och annan information för framtiden om vi skulle vilja besöka det igen, och som lite minne om vart vi varit.
Just nu använder jag ett finare spiralblock och en adressbok i A5 men hade velat ha en pärm i A5 som man kan fylla på med sidor efter hand som vi reser, så man kan fylla på med bilder också om man vill. Jag har letat på nätet men inte hittat det jag söker.
Hur gör ni vana husbilsåkare?
Jag har skapat en Excell och spaltat upp den med: Dat, ort, omdömme. kostnad, m m. Sedan har jag skapat en blogg på min hemsida, där jag lagt in tripperna, texter och foton för respektive resa. Kul att kunna se tillbaka ...
 

elsebo46

HBK Medlem
Inlägg
122
Kommun
Norrköping
HBK-Nr
24412
Medlemskap
2024
Jag har använt Pages i ipad sedan 2015, där skriver jag om resan samt lägger in ställplatskostnad,väder och hur lång jag åkt samt bilder och en skärmbild från Swetrack där vi kan se vilka vägar vi åkt, det gör jag varje dag.
Christer
 

chaus&son

HBK Medlem
Inlägg
77
Kommun
Olofström
HBK-Nr
32953
Medlemskap
2024
Jag har använt Pages i ipad sedan 2015, där skriver jag om resan samt lägger in ställplatskostnad,väder och hur lång jag åkt samt bilder och en skärmbild från Swetrack där vi kan se vilka vägar vi åkt, det gör jag varje dag.
Christer
Tack för tipset, jag kanske har något liknande på min samsungplatta
 

Bäckis1843

HBK Medlem
Inlägg
2.387
Kommun
Nyköping
HBK-Nr
28774
Medlemskap
2024
Jag kör Samsung Notes.
Där läggs eventuella foton in samt notiser.
Kan då även lägga in överskrift, olika mappar osv.
Har det både i plattan och mobilen.
 
Toppen