• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Ljudet i festtältet.

Kenneth o Cathrine

HBK Medlem
Kommun
Valdemarsvik
HBK-Nr
12597
Medlemskap
2025
Hej mitt namn är Kenneth Malm och vi har inte varit på årsmötesträffen på fem år men i år kom vi loss.
Ni hade valt utmärka artister och vi såg fram i mot tre trevlig kvällar....
Men ljudet... Jag har bland annat arbetat med att utvecklat högtalarkonstruktioner och byggt bio ljud anläggningar i miljon klassen och lyssnat på många anläggningar så jag tar mig friheten att säga att den ljudanläggning med tillhörande tekniker var det absolut sämsta jag någonsin har hört. Rösterna hördes nästan inte alls och liudtrycket hade passat bättre på ett rave party för sten höga tonåringar. Jag tyckte synd om musikerna som fick framträda i detta elände. Smaken är olika så dom hundra som stod vid scenen tyckte tydligen det var bra men vi andra som trängdes runt omkring och i ingången gjorde det inte.
En bra ljudtekniker kan med enkla medel bygga en anläggning där alla hör bra och ställa in efter vad majoriteten av både den dansande och sittande publiken har för hörsel utan att man måste ha öronproppar.
Med flera sittplatser och bättre anpassat ljud skulle ni fått många flera husbilar har jag hört efteråt.
800 sittplatser och ca 1400 deltagare hur man än räknar så blir det trångt.
Nästa år är det väll jubileum så då hoppas vi på något bättre.

Sen skulle jag vilja ge en gliring till medlemmarna som inte dök upp på årsmötet... Årsmötesträff tre dagars fest för 100:- och man Orkar inte med en timmas årsmöte
ca 1400 deltagare och 198 dök upp på årsmötet.. ynkligt.

Tompan60

HBK Medlem
Kommun
Solna
HBK-Nr
30589
Medlemskap
2025
Hej mitt namn är Kenneth Malm och vi har inte varit på årsmötesträffen på fem år men i år kom vi loss.
Ni hade valt utmärka artister och vi såg fram i mot tre trevlig kvällar....
Men ljudet... Jag har bland annat arbetat med att utvecklat högtalarkonstruktioner och byggt bio ljud anläggningar i miljon klassen och lyssnat på många anläggningar så jag tar mig friheten att säga att den ljudanläggning med tillhörande tekniker var det absolut sämsta jag någonsin har hört. Rösterna hördes nästan inte alls och liudtrycket hade passat bättre på ett rave party för sten höga tonåringar. Jag tyckte synd om musikerna som fick framträda i detta elände. Smaken är olika så dom hundra som stod vid scenen tyckte tydligen det var bra men vi andra som trängdes runt omkring och i ingången gjorde det inte.
En bra ljudtekniker kan med enkla medel bygga en anläggning där alla hör bra och ställa in efter vad majoriteten av både den dansande och sittande publiken har för hörsel utan att man måste ha öronproppar.
Med flera sittplatser och bättre anpassat ljud skulle ni fått många flera husbilar har jag hört efteråt.
800 sittplatser och ca 1400 deltagare hur man än räknar så blir det trångt.
Nästa år är det väll jubileum så då hoppas vi på något bättre.

Sen skulle jag vilja ge en gliring till medlemmarna som inte dök upp på årsmötet... Årsmötesträff tre dagars fest för 100:- och man Orkar inte med en timmas årsmöte
ca 1400 deltagare och 198 dök upp på årsmötet.. ynkligt.
Jag var väldigt nöjd med arrangemanget och ljudet. Det är ju ändå ett tält och inte en bio med akustiska väggar och tak vi talar om

Lennart Eriksson

HBK Medlem
Kommun
Laxå
HBK-Nr
1411
Medlemskap
2025
Jag var väldigt nöjd med arrangemanget och ljudet. Det är ju ändå ett tält och inte en bio med akustiska väggar och tak vi talar om
Vi satt längst bort från scenen och ingen i vårt sällskap uppfattaden något vad som sades eller musiken från scenen tyvärr var det svårt att föra ett samtal då ljudvolymen var hög men att urskilja vad som sades inte gick.

Michael S

HBK Medlem
Kommun
Kungsör
HBK-Nr
19308
Medlemskap
2026
Lärdom kan vara att anlita en (kompetent) ljudtekniker för nästa möte.
Enligt en annan ljudtekniker går det att få bra ljud så att alla uppfattar vad som sägs även i ett tält utan övebelastade trumhinnor.

Jag undrar, varför inte ta till sig feed backen?

Toppen