• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Litet konvektorelement med fläkt och termostatreglering

cardahl

HBK Medlem
Inlägg
31
Kommun
Täby
HBK-Nr
30870
Medlemskap
2024
Hej, Är det någon som har ett bra tips på ett Litet konvektorelement med fläkt och termostatreglering som skulle passa för en Plåtis Pössl Roadcruiser 640 för att ha tillfälligt i bilen ibland ?
 

Toyota

HBK Medlem
Inlägg
304
Kommun
Osby
HBK-Nr
39286
Medlemskap
2025
De flesta som säljs är avsedda för hemmabruk....ej " godkända " för camping... står tydligt..också för hemmaanvändning... ska ej lämnas obevakade....så mitt tips.... Ecomat.. räcker med den enklaste modellen. Gör sitt jobb perfekt. Godkänd för camping. Kostar dock lite över 2000 kr om man köper i Tyskland. Men bäst.
T ex Fritz Berger..men de har inga hemma för leverans just nu.
Googla: Ecomat .. Fritz Berger ( finns fler ställen i Tyskland. )
 

Jontes

HBK Medlem
Inlägg
68
Kommun
Staffanstorp
HBK-Nr
30002
Medlemskap
2024
Jag har en ecomat Classic plus i min plåtis, fungerar jättebra och är väl värt pengarna! Litet format, tyst med förvånansvärt mycket värme. Skulle rekommendera denna värmare till vem som helst, speciellt plåtisägare då den är kompakt och känns väldigt säker! Jag tror också att det räcker bra med enklaste modellen. Fördel att den kan köras på väldigt låg effekt med, jag tycker den ger bra värme redan på 450 W. Ecomat är också väldigt tålig, jag tappade min en gång, blev bara en skråma.
 

Livibil

HBK Medlem
Inlägg
2.599
Kommun
Oskarshamn
HBK-Nr
11764
Medlemskap
2025
Jag har en ecomat Classic plus i min plåtis, fungerar jättebra och är väl värt pengarna! Litet format, tyst med förvånansvärt mycket värme. Skulle rekommendera denna värmare till vem som helst, speciellt plåtisägare då den är kompakt och känns väldigt säker! Jag tror också att det räcker bra med enklaste modellen. Fördel att den kan köras på väldigt låg effekt med, jag tycker den ger bra värme redan på 450 W. Ecomat är också väldigt tålig, jag tappade min en gång, blev bara en skråma.
Kunde inte ha skrivit det bättre. Jag har haft min i 8 år och använt den en del inne i husbilen och mycket i förtältet, fungerar fortfarande perfekt. Man måste hålla handen framför för att känna om den är igång eftersom den är så tyst att man inte hör den.
 
Toppen