• Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Lite småprat

F

F.d. 3581

Guest
Sv: Lite småprat

På tal om SCR-kort.....
Vi har haft SCR kort med klistermärke via Caravan Club, som vi nu lämnat eftersom vi inte stöder SCRs försök att dominera Svensk Camping.
Vi har testat att checka in på SCR-platser utan klistermärke och det lyckas oftast rätt bra när personalen inser att man åker vidare istället för att köpa märke.
Katalogen som man använder som ett säljargument för märket får man gratis på de flesta platser... !!!!

DS
 

Eva & Hasse 9

HBK Medlem
Inlägg
5.685
Kommun
Mark
HBK-Nr
9
Medlemskap
2024
Sv: Lite småprat

Vad lugnt det har varit här idag!
Har ni varit ute och handlat inför helgen kanske?
Eller, ännu bättre, håller några av er på att packa husbilen för en trevlig helgtripp? Denna helgen ska vi vara hemma, men det snart nog bär det iväg lite beroende på väder! Inga planer för närmsta veckan men vi brukar sällan planera. Jo förresten en del har vi faktiskt bokat redan, en del HBK träffar t ex men även annat kul. Tänker att utnyttja en SCR campingplats för att det är så himla bekvämt. Vi retar oss också på den där avgiften men har vi råd med husbil så har vi nog råd med den avgiften också. Kan lätt bli en principfråga, eller hur?

Eva HBK 9
 
F

F.d. 4879

Guest
Sv: Lite småprat

Jag och Ji har gjort ordning våra husbilar idag för vinterträffen på lördag som det tydligen bara blir vi som kommer på *L*. Vi äter en god middag, tar oss en Irish och sen går vi på Engelen och lyssnar på BRA covermusik med nån öl till. På söndag tänker vi åka ut i naturen och grilla en god lunch/middag! Tror det här kommer att bli en kul helg!!
 

Eva & Hasse 9

HBK Medlem
Inlägg
5.685
Kommun
Mark
HBK-Nr
9
Medlemskap
2024
Sv: Lite småprat

Vi har tyvärr för långt att köra för att gör er sällskap men önskar er en trevlig helg. Är "avundfrisk" . Med det menas att jag avundas er men inte missunnar er denna trevliga helg.
:yes: ;)
Eva HBK 9
 
F

F.d. 3581

Guest
Sv: Lite småprat


Hej, Eva​

Javisst, är det det en principfråga för mig med den fåniga klisterlappen.....​


125:- / år står man väl ut med självfallet.​

Men för min del vill jag inte stödja en toppstyrd organisation som:​


- försöker lobba kommunerna om att inte ordna ställplatser​

- camping i Sverige skall om SCR får som man vill, endast tillåtas på campingplatser​

- gör Sverige nästan unikt som turistland genom att skämma ut oss med en avgift (klisterlappen) som ingen utlandsturist egentligen förstår sig på.​

- inte verkar för oss kunder - kan man förvänta sig en viss standard på SCRs campingar ? knappast.​

- finns det en viss enhetlighet på SCRs campingar tex acceptera kreditkort, samma utcheckningstider, standard på tex hygienanordningar, etc - Icke sa Nicke.​

-----------------------------​

Vi har tuffat runt med husisen i många länder, och skulle bli rätt irriterade om varje land på tex samma resa skulle avkräva oss betalning för en fånig klisterlapp i varje nytt land.​

SCR påstår sig marknadsföra svensk camping utomlands - men varför skall endast hälften av svenska campingar marknadsföras ?​

Sverige har eller borde ha, en central org- typ Turistrådet eller liknande som sköter detta för samtliga campingar.​


Fram för F-campingarna o trevlig helg. Här skiner solen o allt överskuggar SCR just nu.​

Ha de​

Mvh​

Dag​

ps​

jag har lämnat det stora Finska direktörsbonusföretaget Fortum oxå oga en principfråga, och gått över till ett litet energiföretag. Ej pga pris men av princip.​

ds​

 

Lasse-125

HBK Medlem
Inlägg
669
Kommun
Trosa
HBK-Nr
125
Medlemskap
2024
Sv: Lite småprat

:spinny: Hej Eva!
Va bekvämt de e när man kan instämma med föregående inlägg av Hundvakten.
:spinny: Hej hundvakten.
Jag har åxo lämnat vad jag kallar ett av de stora monopolföretagen. Har numera PRO-el från Umeå.
Bor i lägenhet numera så det har inte med ekonomi att göra utan endast
en liten stilla protest.Eller om man vill en principsak.


Hej JI o Kölis!
Jag är åxo avundsfrisk på Er. Tillönskar Er en helmysig träff.
Mvh SivoLasse:spinny: :mcride:
 
F

F.d. 4879

Guest
Sv: Lite småprat

Med tanke på hur kallt det ska bli i natt så blir det väl även en liten "överlevnadskurs". Men vi har bestämt oss för att göra det och så får det bli även om det antagligen är bekvämare att ta en Taxi in till stan och och hem. Men det skulle inte vara lika kul!!!! Återkommer med rapport om det var nån som missade något eller inte..
 

Eva & Hasse 9

HBK Medlem
Inlägg
5.685
Kommun
Mark
HBK-Nr
9
Medlemskap
2024
Sv: Lite småprat

Tänk vad det finns många olika stavning för samma uttal. Om vi tar t ex skön och sjön. Låter likadant men stavas och betyder olika. Sen på samma ljud har vi skjuta och stjärnor. Det sista kan uttalas olika beroende på var man bor. Apropå stjärnor så fick man sådana i ”guld” i läxböckerna när jag gick i skolan. Det hade väl i dagen läge blivit betecknat som mobbning, vilket det faktiskt var en form av. Sedan kan man få en stjärnsmäll, och se stjärnor efter en sådan. En varm sommarnatt med en klar stjärnhimmel att sitta under utanför husbilen får mig att nästan bli tårögd av längtan. Jag har sett någon som använder stjärnor så här *L* och har funderat lite över detta? Har uppfattat det som positivt i alla fall. Stjärnor finns överallt och visst har vi alla lite stjärnstatus, eller hur?
Lite funderingar så här en lördageftermiddag från
:wub: :wink:
Eva HBK 9
 
F

F.d. 4879

Guest
Sv: Lite småprat

*L* är en liten cyber förkortning av ler/håller med/ trevligt/roligt, ja där det passar. Och vem tycker inte om ett skjut! *L*
 
Toppen