• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Lite frågor om skåpbilskonvertering till husbil

F

F.d. 54380

Guest
Hoppas ni står ut med lite spridda skurar av blandade frågor om ämnet:

1) Finns det svenska företag som konverterar skåpbilar (typ Ducato, Boxer, Jumper, Sprinter) till plåtisar efter mina önskemål? Vilka är de?
2) Om skåpbilen redan har en s k dieselvärmare för att värma kupén, kan inte den räcka till för att värma även bo-delen under förutsättning att man uppgraderar batteriet och att man inte kräver 20 grader inomhus utan bara vill ha lite hjälpvärme typ 5-10 grader varmare än utomhus?
3) Om man vill bygga en dusch, hur gör man det bäst? Med helsvetsade badrumsmattor? Hur isolerar man duschens väggar? (Kabinen kommer inte följa standard mått...) Annat att tänka på? Hur löser man då vattenavrinning eftersom gråvattentanken lär befinna sig högre upp än duschgolvets avrinning?
4) Finns det några problem med att ta bort en lastmellanvägg i t ex en Ducato? D v s är väggen på nåt vis del av skåpets bärande delar och konstruktion? Eller är det bara att såga på...
 
Toppen