• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller nu även för kalenderåret 2026.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Lingon

F

F.d. 53053

Guest
Är det någon som vet hur långt upp i Småland man måste köra för att plocka lingon. vi bor mitt i Skåne och när är bästa tiden att göra det
mvh
gebeer

Sv: Lingon

Hej, här i södra Dalarna börjar skogens röda guld mogna redan nu,:wub: har varit iskogen nu i kväll:yes:.Plockade lite blåbär för att göra lite muffins med blåbär:spinny:.Så det går även att börja att plocka skogens röda guld nu:wub:Det finns inget godare än att få njuta av egen lingonsylt till divers mat :yes:Lycka till i lingonskogen !

( gubben jagar Råbock i skogen just nu, han sköt en på premiären i söndags )

Mvh

Hej
Vi har plockat lite i Hestra och södra Småland. Som vanligt vid denna årstid lite ojämnt mogna. Väntar nog en vecka eller två på bättre mognad. Blåbären dock fortfarande jättefina och många!

Hälsningar Tore

Tack så mycket där vid badplatsen brukar vi mellanlanda innan vi åker husbilsmässan

Är det någon som vet hur långt upp i Småland man måste köra för att plocka lingon. vi bor mitt i Skåne och när är bästa tiden att göra det
mvh
gebeer
Prova uppe i Adelöv mellan Gränna och Tranås. Passa samtidigt att besöka Adelövsmarknad första torsdagen i september. Lycka till med bärplckningen.
Mvh//Si-Bo

Tillbaka
Toppen