• Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Lidl parkering Lomma

Åke Nordström

HBK Medlem
Inlägg
235
Kommun
Eslöv
HBK-Nr
3583
Medlemskap
2026
Kom till att prata med butikschefen; efter lite småprat drog jag upp det känsliga om parkering av större fordon typ min egen 8,40 meters husbil, bil och släp, bil och husvagn. Hon blev riktigt intresserad då jag undrade om jag skulle komma in och visa upp en eventuell böteskapp (kontrollavi) för annullering av personalen, detta moment ville hon uppenbart slippa hantera.

Nåväl, hon sade att de ägde marken men har lejt ut bevakningen på ett bevakningsföretag. Nu kom det intressanta: hon frågade mig om jag hade något förslag, vilket jag nappade på. Jag föreslog att en något i bakgrunden liggande serie av ca: 10 markerade p-rutor ändrades så att de inte blir just 10 separata intill varandra varande rutor, utan blir en enda lång p-zon avsedd för längre fordon.

Hon skulle omgående diskutera förslaget "uppåt", men lovade inget inom kort. Dock tycker jag att hon ska ha heder av att ha lyssnat och kanske göra något konkret.
Åke
 

Jari.T

HBK Medlem
Inlägg
128
Kommun
Tierp
HBK-Nr
34904
Medlemskap
2024
Med tanke på hur folk parkerar så lär det även med större rutor bli svårt att hitta plats för husbilen, min är bara 6.55 och 3.90 i axelavstånd så jag får plats i en vanlig ruta.
 

Krister Ursula 18

HBK Medlem
Inlägg
2.370
Kommun
Ängelholm
HBK-Nr
18
Medlemskap
2024
Kom till att prata med butikschefen; efter lite småprat drog jag upp det känsliga om parkering av större fordon typ min egen 8,40 meters husbil, bil och släp, bil och husvagn. Hon blev riktigt intresserad då jag undrade om jag skulle komma in och visa upp en eventuell böteskapp (kontrollavi) för annullering av personalen, detta moment ville hon uppenbart slippa hantera.

Nåväl, hon sade att de ägde marken men har lejt ut bevakningen på ett bevakningsföretag. Nu kom det intressanta: hon frågade mig om jag hade något förslag, vilket jag nappade på. Jag föreslog att en något i bakgrunden liggande serie av ca: 10 markerade p-rutor ändrades så att de inte blir just 10 separata intill varandra varande rutor, utan blir en enda lång p-zon avsedd för längre fordon.

Hon skulle omgående diskutera förslaget "uppåt", men lovade inget inom kort. Dock tycker jag att hon ska ha heder av att ha lyssnat och kanske göra något konkret.
Åke
Många av Lidls parkeringar på Algarve i Portugal har parkeringsrutor för 4 husbilar för att kunna handla. Hela rutan är målad i blått, så det finns inget att ta fel på.
Dom inser vårt värde.

Lidl ute i Europa säljer mycket livsmedel och produkter till husbilsåkarna på resor och övervintringar.

Krister
 

Ejden

HBK Medlem
Inlägg
30
Kommun
Falkenberg
HBK-Nr
19914
Medlemskap
2024
Vad jag har sett på olika platser så tar inte personbilarna hänsyn att det är till längre fordon. Kvantum Falkenberg har 4 sådana parkering alltid fulla med p bilar. Inga böter?
 
Toppen